Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Subforo dedicado a los juegos de la casa: Matrix / Slitherine

Moderadores: Hetzer, Moderadores Wargames

Nikel
Regular - Oberfeldwebel
Regular - Oberfeldwebel
Mensajes: 636
Registrado: 05 Ago 2009, 23:58

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Nikel »

Avatar de Usuario
Hollywood
Support-PdL
Support-PdL
Mensajes: 704
Registrado: 13 Oct 2015, 17:02
STEAM: Jugador

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Hollywood »

42,99 En la página de Matrix!!! :cry: , creo que esperaré...a rebajas.
Imagen
Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
juntoalmar
Regular - Feldwebel
Regular - Feldwebel
Mensajes: 534
Registrado: 16 Nov 2012, 18:15
STEAM: Jugador

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por juntoalmar »

Creo que alguien le podría explicar al diseñador que llenar una pantalla de fotos y dibujos inútiles (bueno, dan ambientación) y luego atiborrar un espacio mucho menor del monitor con el texto con una fuente de tamaño ínfimo atenta contra cualquier criterio de usabilidad. ¿Tanto cuesta utilizar todo el espacio de la pantalla para mostrar la información con un tamaño adecuado? Éste es el motivo por el que no llegué a jugar al WiTP, sabía que me iba a ganar un par de dioptrías por jugarlo en el portátil.
http://cabezadepuente.blogspot.com.es/
Avatar de Usuario
Piteas
Support-PdL
Support-PdL
Mensajes: 7519
Registrado: 05 Feb 2011, 16:15
STEAM: Jugador
Ubicación: por las Rías Altas
Contactar:

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Piteas »

Pues anuncian otro parche para este clásico:

http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=4556047

Solucionar bugs y algunas modificaciones.

Toda una reliquia viva.
Imagen ImagenImagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Avatar de Usuario
lolopedo
Crack - Oberstleutnant
Crack - Oberstleutnant
Mensajes: 2237
Registrado: 15 Dic 2005, 15:50

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por lolopedo »

Pagaría millones por una reedición de este juego con interface y gráficos mejorada.
No he encontrado otro con este nivel que simule la batalla de Inglaterra.
"Los enemigos de España son tres: la Religión, los Moros y el Inglés"
Avatar de Usuario
Piteas
Support-PdL
Support-PdL
Mensajes: 7519
Registrado: 05 Feb 2011, 16:15
STEAM: Jugador
Ubicación: por las Rías Altas
Contactar:

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Piteas »

Yo también pagaría, incluso vendería mi cuerpo serrano a la lascivia ajena.
Estos días lo estoy retomando con el parche gordo que sacaron el año pasado y me lo estoy pasando pipa.
Imagen ImagenImagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Avatar de Usuario
lolopedo
Crack - Oberstleutnant
Crack - Oberstleutnant
Mensajes: 2237
Registrado: 15 Dic 2005, 15:50

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por lolopedo »

Piteas escribió: 18 Ene 2019, 09:43 Yo también pagaría, incluso vendería mi cuerpo serrano a la lascivia ajena.
Estos días lo estoy retomando con el parche gordo que sacaron el año pasado y me lo estoy pasando pipa.
Al final he logrado hacerlo funcionar con W10, creo que me he vuelto a viciar a esta maravilla :D
Ademas veo que el ultimo parche ya le mete muchas mejoras graficas al juego.
"Los enemigos de España son tres: la Religión, los Moros y el Inglés"
Avatar de Usuario
Ronin
Crack - Oberst
Crack - Oberst
Mensajes: 7219
Registrado: 12 Nov 2011, 15:19
STEAM: Jugador
Ubicación: a la sombra de la Alcazaba de Malika en Al-Andalus

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Ronin »

Yo veo muchos textos largo y parece muy lioso y mas micromanejo, y en hereje y me da cierto respeto. No obstante en otros juego de Matrix me apaño con el ingles. Pero estoy abierto a que me habléis bien de el jaja :mrgreen:
¡¡¡Cuanto echamos de menos el esplendor de Al-Andalus!!!

Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
Piteas
Support-PdL
Support-PdL
Mensajes: 7519
Registrado: 05 Feb 2011, 16:15
STEAM: Jugador
Ubicación: por las Rías Altas
Contactar:

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Piteas »

Ronin escribió: 19 Ene 2019, 15:27 Yo veo muchos textos largo y parece muy lioso y mas micromanejo, y en hereje y me da cierto respeto. No obstante en otros juego de Matrix me apaño con el ingles. Pero estoy abierto a que me habléis bien de el jaja :mrgreen:
Micromanejo tiene. Lioso no tanto, pronto le coges la mecánica, porque es cada turno hacer lo mismo a la hora de montar misiones. Lo que varía son los objetivos que tú eliges, probar diferentes alturas y horas a las que envías los aviones, escoger escolta cercana o en altura a tus bombarderos y otras muchas variantes, en fin tú eliges cada turno o vas siempre mandando lo mismo. Ahí está el meollo del juego. Desde luego, no es de ritmo rápido. Te puedes pasar una hora montando un día solo de ataque. Pero puedes jugar campañas de un día, una semana, un mes o dos años enteros. A tu gusto.
En caso de jugar a la defensiva es más fácil. Te limitas a mover tus escuadrones, globos y cañones AA y luego a esperar el ataque.

Pero texto largo nada de nada. Los resúmenes y pantallas son todo tablas del estilo KIA-MIA-WIA y textos cortos que aparecen diciendo "Radar 99% damage", "2 Heinkel 111-H4 destroyed", "3 Spifires damaged"... No hay más. Mira algunos ejemplos de pantallas en internet y te das cuenta. Son todo listas de resultados, aviones y pilotos.

Eso sí, el manual es largo, en parte porque te viene con varios ejemplos y te explica la importancia de cada industria y objetivos en las campañas. Aunque dentro del juego también lo explica si le das a la lista de objetivos.

Desde luego, el mejor juego de esa temática. No he jugado al sistema aéreo del WITW, pero he visto los videos del gran NPSergio y no me convence tanto, aunque parece bueno. Además, no tiene la Batalla de Inglaterra y este sí.

Por otra parte, creo que es el único juego que lleva activo y recibiendo parches desde hace ¡más de 20 años!, cuando salió por separado en dos juegos. Luego los retomó Matrix y los juntó en uno solo en 2009. Y desde aquella. Con largos intermedios de inactividad en su desarrollo, pero siempre alguien lo retoma para mejorarlo un poquito más.
Imagen ImagenImagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Avatar de Usuario
Haplo_Patryn
Moderador
Moderador
Mensajes: 19297
Registrado: 13 May 2003, 13:08
STEAM: Jugador
Ubicación: En mi casa
Contactar:

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Haplo_Patryn »

Hasta que no lo traduzcan en aranés, yo paso.

:mrgreen:
Avatar de Usuario
Ronin
Crack - Oberst
Crack - Oberst
Mensajes: 7219
Registrado: 12 Nov 2011, 15:19
STEAM: Jugador
Ubicación: a la sombra de la Alcazaba de Malika en Al-Andalus

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Ronin »

¡¡¡Ay Señor!!! Que me estáis tentando :P
¡¡¡Cuanto echamos de menos el esplendor de Al-Andalus!!!

Imagen
Imagen
Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
lolopedo
Crack - Oberstleutnant
Crack - Oberstleutnant
Mensajes: 2237
Registrado: 15 Dic 2005, 15:50

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por lolopedo »

Ronin escribió: 22 Ene 2019, 17:30 ¡¡¡Ay Señor!!! Que me estáis tentando :P
Pues mira, yo lo he retomado y me está gustando como la primera vez.
Yo juego como aleman la Batalla de Inglaterra, el Bombing the Reich ya se me escapa el micromanejo.
No es un juego facil de recomendar, pero:
1-Si te gusta el tema aereo de la WW2
2-Te gusta el WitP
3-No te importa demasiado el tema interface y graficos
4-Te gusta el pensar minuciosamente tu estrategia sin prisas y con micromanejo

Si cumples varias de estas opciones, definitivamente este es tu juego :D
"Los enemigos de España son tres: la Religión, los Moros y el Inglés"
Avatar de Usuario
Piteas
Support-PdL
Support-PdL
Mensajes: 7519
Registrado: 05 Feb 2011, 16:15
STEAM: Jugador
Ubicación: por las Rías Altas
Contactar:

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Piteas »

Pues han sacado otro parche (en beta) con bastantes cositas. Le están dando nueva vida poco a poco.

• Variable moonlight now corresponds to actual phases of the moon relative to sunrise/sunset.
• Fixed a bug in BoB 40 & 41 campaign where moon rise and set hours went past 24:00 clock during mid-late game.
• Added several tweaks and smarts to make the German AI day and night bomber offensive in BoB more potent.
• BoB: Kg 40 and Kgr 126 units in Brest were maritime patrol and minelaying units. They have been reduced in size from Gruppe to Schwarm (assuming some were used for bombing England) and the balance of He 111's returned to the replacement pool.
• Fixed ops points in BoB and non-campaign BTR scenarios to match rulebook.
• BoB ’40 sudden death clarification: as an addendum to what is stated in the rulebook, at the end of the second 31 day period (turn 62), the German player must have a combined victory total of 10 or more or the game ends immediately (this has been in effect since the initial 2009 release.)
• Modified default max ranges for German HQ in BoB to keep early-game AI bombing missions within fighter escort range.
• Ensured detached groups combine with parent when sharing the same base.
• Overcast display simplified to show OVC (overcast) base and height elevation.
• 'Top pilots' and 'Honor Roll' views now show days until return to service for WIA veterans.
• Luftwaffe units in Balkans "Sud Ost" groups now go on alert normally when Allied raids form up in Italy.
• Fixed duplicate German infantry division showing up on French coast in 1944.
• Ensured ground war events are triggered the same dates in both 1943 and 1944 campaigns. D-Day happens June 6, 1944 (note that the date for D-Day, Avalanche, and East Front collapse cannot be influenced by bombing troops.)
• 88mm FlaK 41 now distributed by AI from AA pools to home defense in BTR. Similar fixes to some RAF AA guns in BoB.
• Map now re-centers only when an event falls outside of the current view. The frenetic screen jumping is greatly reduced, especially noticeable for BoB and the smaller scenarios.
• 'Intercept', 'Set Patrol', and 'Set Doctrine' displays now show Nightfighter Groups in blue for easy reference. 'Set Doctrine' display now lists only aircraft currently in use by that Command, with ability to quick reference aircraft database for selected aircraft type.
• Fixed a bug where the random number generator was always producing the same sequence of numbers at start and not re-seeding. This impacts anything that is randomly set at the start of the scenario, and possibly some other effects.
• Fixed a bug where "lowest ready" aircraft was showing incorrectly.
• Clarified "autoplan missions" button and renamed "set bomber targets" to "autoplan missions". Added hotkey text to menu buttons.
• Verified that changing clock speed from anything but 1 impacts the combat results (as previously suspected). Fixing this bug was very complex so for now clock speed hardwired to 1 and menu button removed. You can still adjust the clock/timer settings under 'Options'.
• Fixed a major bug/exploit where the cloud cover in BoB games would reset to the north edge of the map whenever the map was zoomed out.
• Reworked the Fuel-Oil economy routines and greatly reduced the amount of oil and avgas produced by industry. Added a penalty/benefit to ground troop supply depending on shortage status. Shortages are now much more likely to occur with a dedicated fuel/oil campaign. Both players will be notified when the shortage is in effect, but only the defender will see just how severe it is. Besides needing avgas to fly airplanes, shortages impact the delivery of replacements to ground units in BTR leading to greater ability to break the defensive lines.

Note that Oil refineries do not produce avgas in BTR, avgas comes from synthetic fuel refineries only. Oil in BTR is used only by the home economy and for supplying the ground troops and the excess is stored.

In BoB, avgas comes from weekly port deliveries and oil refineries. Oil that is not converted to fuel in refineries is used by the home economy and the excess is stored. When the demands of the home economy in both games can no longer be met, a shortage occurs.

• Fixed several cases where aircraft were not converting to elint or other types.
• BTR: Fixed several German fighter default doctrines. Also, as the war progresses, Luftwaffe AI doctrine may tend to ignore escorts and become more aggressive toward bomber formations.

BTR: "Wilde Sau" nightfighters Bf 109G-6/U4N and Fw 190A-5/U2 cease production and convert into day fighters sometime before the end of March 1944.

Happy gaming!
Imagen ImagenImagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Avatar de Usuario
lecrop
Moderador
Moderador
Mensajes: 5999
Registrado: 03 Jul 2009, 13:00
STEAM: No Jugador
Ubicación: St.Pierre-la-Rivière
Contactar:

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por lecrop »

Es un juegazo :Ok:

Imagen
Imagen
Avatar de Usuario
Piteas
Support-PdL
Support-PdL
Mensajes: 7519
Registrado: 05 Feb 2011, 16:15
STEAM: Jugador
Ubicación: por las Rías Altas
Contactar:

Re: Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Mensaje por Piteas »

Ya sacaron el parche oficial 1.04

Este juego está cogiendo nueva vida.


v1.04 Changelog

Changes & Fixes:
• Variable moonlight now corresponds to actual phases of the moon relative to sunrise/sunset.
• Fixed a bug in BoB 40 & 41 campaign where moon rise and set hours went past 24:00 clock during mid-late game.
• Added several tweaks and smarts to make the German AI day and night bomber offensive in BoB more potent.
• BoB: Kg 40 and Kgr 126 units in Brest were maritime patrol and minelaying units. They have been reduced in size from Gruppe to Schwarm (assuming some were used for bombing England) and the balance of He 111's returned to the replacement pool.
• Fixed ops points in BoB and non-campaign BTR scenarios to match rulebook.
• BoB ’40 sudden death clarification: as an addendum to what is stated in the rulebook, at the end of the second 31 day period (turn 62), the German player must have a combined victory total of 10 or more or the game ends immediately (this has been in effect since the initial 2009 release.)
• Modified default max ranges for German HQ in BoB to keep early-game AI bombing missions within fighter escort range.
• Ensured detached groups combine with parent when sharing the same base.
• Overcast display simplified to show OVC (overcast) base and height elevation.
• 'Top pilots' and 'Honor Roll' views now show days until return to service for WIA veterans.
• Luftwaffe units in Balkans "Sud Ost" groups now go on alert normally when Allied raids form up in Italy.
• Fixed duplicate German infantry division showing up on French coast in 1944.
• Ensured ground war events are triggered the same dates in both 1943 and 1944 campaigns. D-Day happens June 6, 1944 (note that the date for D-Day, Avalanche, and East Front collapse cannot be influenced by bombing troops.)
• 88mm FlaK 41 now distributed by AI from AA pools to home defense in BTR. Similar fixes to some RAF AA guns in BoB.
• Map now re-centers only when an event falls outside of the current view. The frenetic screen jumping is greatly reduced, especially noticeable for BoB and the smaller scenarios.
• 'Intercept', 'Set Patrol', and 'Set Doctrine' displays now show Nightfighter Groups in blue for easy reference. 'Set Doctrine' display now lists only aircraft currently in use by that Command, with ability to quick reference aircraft database for selected aircraft type.

• Fixed a bug where the random number generator was always producing the same sequence of numbers at start and not re-seeding. This impacts anything that is randomly set at the start of the scenario, and possibly some other effects.
• Fixed a bug where "lowest ready" aircraft was showing incorrectly.
• Clarified "autoplan missions" button and renamed "set bomber targets" to "autoplan missions". Added hotkey text to menu buttons.
• Verified that changing clock speed from anything but 1 impacts the combat results (as previously suspected). Fixing this bug was very complex so for now clock speed hardwired to 1 and menu button removed. You can still adjust the clock/timer settings under 'Options'.
• Fixed a major bug/exploit where the cloud cover in BoB games would reset to the north edge of the map whenever the map was zoomed out.
• Reworked the Fuel-Oil economy routines and greatly reduced the amount of oil and avgas produced by industry. Added a penalty/benefit to ground troop supply depending on shortage status. Shortages are now much more likely to occur with a dedicated fuel/oil campaign. Both players will be notified when the shortage is in effect, but only the defender will see just how severe it is. Besides needing avgas to fly airplanes, shortages impact the training of new pilots, and delivery of replacements to ground units in BTR leading to greater ability to break the defensive lines.
Note that Oil refineries do not produce avgas in BTR, avgas comes from synthetic fuel refineries only. Oil in BTR is used only by the home economy and for supplying the ground troops and the excess is stored.
In BoB, avgas comes from weekly port deliveries and oil refineries. Oil that is not converted to fuel in refineries is used by the home economy and the excess is stored. When the demands of the home economy in both games can no longer be met, a shortage occurs.

• Fixed several cases where aircraft were not converting to elint or other types.
• BTR: Fixed several German fighter default doctrines. Also, as the war progresses, Luftwaffe AI doctrine may tend to ignore escorts and become more aggressive toward bomber formations.
• BTR: "Wilde Sau" nightfighters Bf 109G-6/U4N and Fw 190A-5/U2 cease production and convert into day fighters sometime before the end of March 1944. Bf 109G-6/U4N upgrades to Bf 109G-14 in July 1944 and Fw 190A-5/U2 upgrades to Fw 190A-8 in March 1944. Nightfighters cannot change to Wilde Sau types.

• Added moral loss for delayed or scrubbed Allied missions.
• Reduced accuracy for high altitude raids >25000' more or less
• Increase risk of mechanical or crew damage at high altitude (icing).

Scenario rebalancing:
o Overlord scenarios: Axis receive points for serviceable aircraft west of x=540 instead of x=500 (this also matches the western limits of "terror bombing" targets.
o Avalanche scenario: Allies receive 75 points per airfield captured in Italy instead of 100. Axis receive points for serviceable aircraft south of y=875 instead of y=950.
o Both 1943 and 1944 campaigns are 65 turns shorter, ending in April 1945, corresponding to the historical date that major offensive air operations ended and giving the Luftwaffe a better chance to win before the entire economy is overrun. Allies must achieve 90 VP instead of 85. Added some more historical at-start damage to German cities. Set baseline terror and industry points the same for 43 and 44 scenarios, and sudden death calculation assumes 44 scenario is already 6 months along (so Allies will already need a minimum score of 14 at the March 1944 checkpoint...)
• Fixed the 1944 Jet Age scenario. Me 262's now come on with a vengeance at start, with the AI doing a good job of integration into the Luftwaffe. 1944 Jet campaign length and VP unchanged but sudden death calculation applies as with 1944 campaign.
• Fixed bugs where German targets and bases in Crete and Balkans would remain until the end of the war. Fixed Rimini airfield remains Axis controlled until Gothic line collapses. Fano airfield is activated for 12th USAAF in early December 1944.
• Axis player can now select ground troops during movement phase and see the supply value and path without it flickering by too fast to read. Replay messages can also be read now without flickering by regardless of scroll speed.
Many more OOB changes, See separate listing.
o Most Allied reinforcements have increased delays.
o In the 44 campaign, all 2ndTAF Typhoons are now rocket equipped.
o The LSNF now has its historical OOB.
o Wherever possible, all units now have their historical leaders.
o Fixed a few data errors introduced in the last patch, mainly dealing with replacements.
Imagen ImagenImagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Imagen Imagen
Responder