Mejor 4x espacial?

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Ronin
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por Ronin »

Lo que mas me gusta es que a pesar de lo profundo que tiene que ser este juego el interfaz es facil de entender al igual que la mecanica del juego. Es como si supieras desde el principio el lugar donde esta cada cosa. La mineria remota no se lo que es. Lo que si le añadiria es unos diseños estandar para empezar (como en el GalCiv2) y no tener que diseñarlos uno a uno cada partida, o bien el poder salvar los diseños igual que se hace con las opciones de juego y los imperios. La flotas pueden ser impresionantes visto los esquemas de de formaciones que hay. Guerra de minas? joer. Con lo que me dices de los recursos finitos la guerra estrategica tendrá mucha importancia.
Por cierto solo voy por la pagina 23 del "pequeño" fasciculo que trae por manual :mrgreen:
Sabes para que sirve la opcion de que no halla o se comuniquen los warp point? Creé una partida y solo habia un sector, y claro las naves no tenian donde moverse. saludos
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nadia911
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por nadia911 »

Hasta donde se, uno puede llegar a crear los Warp Points cuando llega a esa tecnología, obvio, pero no me imagino una partida en ese formato, nunca jugué así...
Siempre puse el máximo de razas enemigas, la galaxia Spaghetti y jugando con los terrícolas.
Decididamente es un lindo juego, si si
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Ronin
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por Ronin »

Buenas. Por cierto Nadia, Cual es mejor el Space Empire IV o V?. He visto que la puntuacion es mejor para el IV que para el V. Si has jugado a ambos, cuales son las diferencias mas significativas entre ambos?, y si teniendo el V con los mod BM y FMQ merece la pena el IV? Gracias
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por nadia911 »

Decididamente prefiero el IV, a mi me llamó la atención en su momento, pero en los foros de los juegos opinan casi todos lo mismo, en el IV los combates son por turnos como principal diferencia, y aparte está el tema de la IA que es muchísimo mejor en el IV, otra cosa es el tema gráfico, a la gran mayoría, igual que a mi, le gustan mas los gráficos en 2D bien hechos y con buena definición que los gráficos en 3D de baja resolución ¡¡¡¡¡ Las naves del V usan menos polígonos que las naves del IV!!!!!!

Aquí te pongo links a las discusiones:

http://spaceempires.net/ftopict-9422.html

http://www.spaceempires.net/ftopict-7486.html

Si llegas a comprarte el IV asegúrate que sea la versión deluxe 1.95 y "debes" ponerle el mod ReStock 3.0, está buenísimo, acá va el link

http://spaceempires.net/article447.html

Saludos

PD: También hay un programita para jugarlo en modo ventana.
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por Ronin »

nadia911 escribió:Decididamente prefiero el IV, a mi me llamó la atención en su momento, pero en los foros de los juegos opinan casi todos lo mismo, en el IV los combates son por turnos como principal diferencia, y aparte está el tema de la IA que es muchísimo mejor en el IV, otra cosa es el tema gráfico, a la gran mayoría, igual que a mi, le gustan mas los gráficos en 2D bien hechos y con buena definición que los gráficos en 3D de baja resolución ¡¡¡¡¡ Las naves del V usan menos polígonos que las naves del IV!!!!!!

Aquí te pongo links a las discusiones:

http://spaceempires.net/ftopict-9422.html

http://www.spaceempires.net/ftopict-7486.html

Si llegas a comprarte el IV asegúrate que sea la versión deluxe 1.95 y "debes" ponerle el mod ReStock 3.0, está buenísimo, acá va el link

http://spaceempires.net/article447.html

Saludos

PD: También hay un programita para jugarlo en modo ventana.
Gracias. En Steam he coprado la version 1.95 que trae un "viaje" de mods. He descargado el que me dices, pero hay 2 el ReStock3 y el ReStock35. Como se instalan y donde? son compatibles? Se pueden instalar todos los que vienen en la carpeta extras del juego?, muchos son ejecutables.
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por nadia911 »

Depende cual sea el mod, normalmente cada uno trae un archivo readme con los detalles de instalación, por las dudas te paso lo siguiente:

To install a mod, download the mod file. Then, you need to extract it to the folder where the SEIV executable is located (the folder where you installed SEIV, such as "C:\Program Files\Malfador Machinations\Space Empires IV"). If you are installing the TDM-modpack, it needs to be located in a folder such as "TDM-Modpack". Nearly all mods will extract to an appropriate folder by default, so you can extract them to the base SEIV folder and have them set up properly.
In the base Space Empires IV folder, there is a text file named Path.txt. This file has one working line:
Using Mod Directory := None
To load Space Empires IV using a mod, simply change "None" in this line to the name of the folder in which the mod is located. For example, if you have the TDM-Modpack installed, you would replace "None" with "TDM-Modpack." The line would then look like this:
Using Mod Directory := TDM-Modpack
Now, save Path.txt and then load up Space Empires IV. It will load the TDM-modpack instead of the default SEIV files.
Alternatively, you can use the Unofficial Space Empires 4 Mod Utility to load SE4 using mods, made by Matryx. A version of it is included on the Space Empires IV Gold CD. An updated version can be found here: Mod Launcher 2.26 . The program automatically handles rewriting Path.txt for you when you select the mod from a list and hit the "Play SEIV" button.

Las dos versiones son por que una trae las naves clásicas del IV y otra trae las naves del V, te recomiendo la que trae naves del IV que es la 35 (creo...), se ven bastante mejor...

Para instalarlo en este caso descomprimir en la carpeta del juego y reemplazar

Para el resto de los mods que trae fijate aquí:
http://www.spaceempires.net/forum-30.html

Saludos
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por Ronin »

Gracias por los link y la explicacion, pero los mod son incompatibles entre ellos, me refiero a los que trae el juego en la carpeta extras, o son complementarios?
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por nadia911 »

No se cuales mods te trae el juego de Steam, pero lo mas seguro es que sean incompatibles, o que no estén actualizados, yo creo que con el Image Mod y el ReStock el juego ya queda perfecto.
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por Ronin »

nadia911 escribió:No se cuales mods te trae el juego de Steam, pero lo mas seguro es que sean incompatibles, o que no estén actualizados, yo creo que con el Image Mod y el ReStock el juego ya queda perfecto.

AtrocitiesRaces.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
24 new races from Atrocities.


CarrierBattlesv1.2Deluxe.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
A mod built from the ground up which makes everything new again. Fighters and missiles are
important support weapons, with a spectrum of types to choose from. Balanced weapons plus
leaky shields and armor make every battle a gruelling campaign with plenty of casualties on
both sides. Advanced ground combat and intel operation modifications give troops and spies
new life.


Colony Tech Mod 2 v1.01.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
Based on the Colony Tech Mod by Ed Kolis. Overall the effects are the same as the Colony
Tech Mod except players do not have to select a racial trait (Natives of different planet
types cannot trade colonizer techs, while natives of the same type are allowed to).
This is also a fully functional, playable mod. Other than the changes to colonizer
techs and components, the mod is the same as the original SEIV Gold 1.91. (Note: when
starting tech level is set to high, all players will be native to all planet types).
Thanks to Imperator Fyron for noticing the 'getting the Hide tech from ruins' bug.


Devnull171.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
Version 1.71 of the Devnull Mod, put together by Parabolize. The Devnull Mod is a collection
and amalgamation of many mods and ideas from various authors. Features the infamous Space
Monsters.


FyronsQuadrantModDeluxev210.exe
---------------------------------------------------------------------------------------------
This mod makes alterations to the system types in SEIV. It adds many more moons in orbit of
planets, and many of these moons will have random atmospheres. Also, solar systems now
generally have an asteroid belt in them, which is more realistic.
The files modified in the Deluxe version of the mod are used whenever a game created with
it is loaded, just like a normal mod. So, all players playing a game using FQM Deluxe must
have and use FQM Deluxe to play the game.


FyronsQuadrantModv123.exe
---------------------------------------------------------------------------------------------
This mod makes alterations to the system types in SEIV. It adds many more moons in orbit of
planets, and many of these moons will have random atmospheres. Also, solar systems now
generally have an asteroid belt in them, which is more realistic.
The files modified in the Standard version of the mod are only used when the map or savegame
is created. So, the game host of a PBEM or PBW game could create a map using it, and the
players would not have to have the mod installed.


Imperium Verus V 1.0.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
Latin for 'true power', the Imperium Verus Mod strives to provide both added plausibility
and a more challenging game. Playability was also a major factor in designing the mod.


Pirates&NomadsV3.2-STD.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
As the title hints at, this mod introduces two new economic models to the game, The Pirate,
and The Nomadic. Both of the new models do not include planet colonization tech, and are
focused on space-based infrastructure. Pirate races are geared towards stealth and ship
capture. Able to hide in plain sight as Civilians, they can move through your lines undetected
to strike any lightly defended targets. Nomadic races are given maintenance reducing components
and two bonus levels in fighter tech, so that they are capable of supporting hundreds of ships
on a budget of only a few thousand resources per turn.
Basic version with AIs.


Pirates&NomadsV3.2-PBW.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
Advanced version for Humans Only.


Proportions3.0.4.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
Proportions makes large changes to the proportions of economy and development
in Space Empires IV. The scale of several aspects of play have been made more
realistic, along with various other changes.


PvKBalance1.1.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
PvK Balance mod changes the point costs when an empire is created, to be
more fairly balanced between the available choices.


SE3.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
A mod for SE4 which attempts to capture the essense of SE3. All the weapons, facilities,
and hull sizes. Even SE3 component graphics, resampled from screenshots to SE4 resolution.


SE4autohost2.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
A handy tool for playing SE4 over a LAN. The program monitors your savegame folder to
identify when all the PLR files have been created, and then launches SE4 to automatically
process the game. Features the ability to blink the keyboard lights to indicate which
players have submitted their turns, and also serves as a silent reminder to hurry up if
you are the last player to finish.


SE4ComponentsRepairTool.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
A helpful little utility which will scan your components.txt file and repair some common
bugs in mere seconds. Very fast, and good for people working on large mods.


SE4mapstats.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
A heavy analysis tool which will read in a mod's datafiles and provide a detailed list of
statistics and pie charts to identify any imbalances between the choices for home atmospheres
and surfaces. Determines averages on a per system basis for: number of colonies, number of
facilities, population maximum, relative SY rate, and relative resource production rate.


TDM-ModPack_350.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
This mod includes 15 revised default races and 10 new and unique races/shipsets put together
by over 20 modders. This Modpack does not contain any modified tech trees, new components or
facilities, just a major re-write of most of the AI files to get the most of the current
version of SE4. Please read the readme for further details.


tech gridder.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
A niche modding tool, which allows you to quickly generate a line or grid of components
with various tech requirements from a single example. While there are other tools which
can make one-dimensional tech branches, this tool specializes in allowing multi-dimensional
tech grids, in which two or more tech areas provide improvements to a component type.


weaponstats.zip
---------------------------------------------------------------------------------------------
A small analysis tool which calculates weapon damage stats from damage, size, reload rate,
resource cost and range. Outputs to text and CSV files.



Esto es lo que trae, buscare el image mod
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por nadia911 »

Aquí lo tienes:

http://imagemod.spaceempires.net/

El mod que te pasé yo trae varios de los que me describes incluidos, yo le metería directamente ese y listo

Saludos
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por Ronin »

Gracias Nadia, pero no tengo buenas noticias (para mi claro). Los enlaces para el Image mod estan rotos y he instalado el RedStock 3.0 (las dos versiones) y me aparecen la imagen de los planetas en blanco (adjunto imagen donde figura el error al pinchar en un planeta) y en los diseños no aparecen la imagenes de los componentes. Me imagino que sera cosa del tiempo que tienen. Mi version es la 1.95 de Steam. Gracias por la ayuda de todas formas, ire probando con los que trae de serie :Ok:



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Un saludo
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por nadia911 »

Espera Ronin!!!! es que hay que poner primero el Image Mod y después el ReStock Mod!!!!!

-"This mod combines FQM with the AIs from the TDM ReMod, all packaged with much nicer race and ship graphics to optimize your stock game experience. Requires the latest versions of Image Mod (combat, component, facility, and planet) installed"-

Acá te dejo links para descargar el Image Mod

http://imagemodserver.dyndns.org/other/MM/SE4/imagemod/

http://www.darkbeholder.com/seiv/imagemod/

http://016a02e.netsolhost.com/secom/sef ... age%20Mod/

Prueba esto antes de cambiar de mod!!

Por cierto, te recomiendo el nuevo AAR que está haciendo Haplo del Aurora
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por Ronin »

nadia911 escribió:Espera Ronin!!!! es que hay que poner primero el Image Mod y después el ReStock Mod!!!!!

-"This mod combines FQM with the AIs from the TDM ReMod, all packaged with much nicer race and ship graphics to optimize your stock game experience. Requires the latest versions of Image Mod (combat, component, facility, and planet) installed"-

Acá te dejo links para descargar el Image Mod

http://imagemodserver.dyndns.org/other/MM/SE4/imagemod/

http://www.darkbeholder.com/seiv/imagemod/

http://016a02e.netsolhost.com/secom/sef ... age%20Mod/

Prueba esto antes de cambiar de mod!!

Por cierto, te recomiendo el nuevo AAR que está haciendo Haplo del Aurora
Nada, igual. Los 2 primeros enlaces, estan rotos. De hecho el 1º y el 2º te mandan a la misma pagina, y los links que hay alli o estan rotos o te redirecciona otra vez a la pagina. El 3º haces una descarga pero te dice al ejecutarlo que no lo soporta. Gracias otra vez :Ok:

Respecto al Aurora me da miedo nada mas verlo. Creo que trae demasiado ingles, puff, miedo me da
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por nadia911 »

Pero Ronin, acabo de probar y los puedo bajar lo mas bien, te dejo los links directos de cada componente que te hace falta:

Combat: http://016a02e.netsolhost.com/secom/sef ... pack12.rar

Component: http://imagemodserver.dyndns.org/other/ ... pack33.rar

Facility: http://imagemodserver.dyndns.org/other/ ... pack19.zip

Planet: http://imagemodserver.dyndns.org/other/ ... pack15.zip

Esto es todo lo que necesitas para después instalar en ReStock Mod 3.0

Saludos
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Re: Mejor 4x espacial?

Mensaje por Ronin »

Buenas.
Ya parece que funciona. Gracias por enesima vez :aplauso: :Ok:
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