Hear of Iron 4, ancho de combate

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tofix
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Hear of Iron 4, ancho de combate

Mensaje por tofix »

Pues que no paro de leer por ahí que si el ancho de combate es 20 o si es 80. A ver si alguien me saca de dudas.

Tengo entendido por ejemplo, que si es 20 y tienes 40, la mitad de tus tropas no atacan, pero la duda es si mis valores totales de ataque son los que sumarán teniendo la división con 40. Me explico tengo por ejemplo 12 unidades que suman 200 de ataque suave y hacen 20 de ancho de combate. Aquí todo sería normal. Ahora si yo pongo 24 unidades que suman 400 ataque suave y 40 de ancho, ¿el valor de ataque será 200 o 400? Tendría algún tipo de beneficio pasar de ese ancho de banda?
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BShaftoe
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Re: Hear of Iron 4, ancho de combate

Mensaje por BShaftoe »

tofix escribió: 13 Dic 2017, 14:29 Pues que no paro de leer por ahí que si el ancho de combate es 20 o si es 80. A ver si alguien me saca de dudas.

Tengo entendido por ejemplo, que si es 20 y tienes 40, la mitad de tus tropas no atacan, pero la duda es si mis valores totales de ataque son los que sumarán teniendo la división con 40. Me explico tengo por ejemplo 12 unidades que suman 200 de ataque suave y hacen 20 de ancho de combate. Aquí todo sería normal. Ahora si yo pongo 24 unidades que suman 400 ataque suave y 40 de ancho, ¿el valor de ataque será 200 o 400? Tendría algún tipo de beneficio pasar de ese ancho de banda?
200. El beneficio es que tienes reservas, y no sé si alguna cosa más. Es posible, que tampoco he jugado mucho.
tofix
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Re: Hear of Iron 4, ancho de combate

Mensaje por tofix »

Gracias, a ver si alguno sabe algo más sobre que beneficios podría tener
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BShaftoe
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Re: Hear of Iron 4, ancho de combate

Mensaje por BShaftoe »

Si pilotas inglés, puedes leer la wiki del juego.

https://hoi4.paradoxwikis.com/Land_units#Combat
- Combat width. How much width during combat the division takes up. The less width each division takes, the more divisions can fire at the enemy at the same time.

The maximum combat width in a battle is 80 within the territory where the battle is located, plus an additional 40 for each army joining in from an adjacent territory. The game mechanics do not allow part of a division to join a battle, but it is possible for divisions to exceed available combat width, resulting in combat penalties to the whole force proportional to the exceeded width. Divisions which would inflict too great a penalty will not join the battle until more width is available. Designing divisions with combat widths that are divisors of both 80 and 40 (8, 10, 20, etc.) will ensure that the maximum number of troops can participate in battles with no penalties.

For example, with a division combat width of 17, four divisions can participate. However, 17 * 4 = 68, leaving either 12 unused combat width or forcing a fifth division to exceed combat width by 5, penalizing the entire army.

Another example that is less serious is a division width of 16. In this case, it divides 80, so most of the time it works. However, it does not divide 40, so only 32 (16 * 2) combat width could join from adjacent territories.

One of most cumbersome divisions that can be made is an Infantry Division that fills every box in the division designer with one Infantry Battalion, yielding the maximum of 25 battalions. This division will use 50 combat width and will therefore be forced to fight alone, because a second division of 50 combat width will not fit within the 30 combat width that remains. In addition, a division that uses 50 combat width will be too big to join in from adjacent territories. A 25-battalion infantry division is very resilient, possessing high HP and defense (and Field Hospitals can be used to further enhance this) but it is extremely cumbersome to handle as it cannot be supported by other similar-sized divisions and its low breakthrough will make it even harder for it to advance. On top of that, a 25-battalion Infantry division will require a lot of manpower to fill up.

Field Marshals with the Offensive Doctrine trait will reduce their own divisions' combat width by 10% when attacking, potentially allowing more divisions to participate in battle.
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