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Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 07 Nov 2008, 22:58
por Constan
Maulet escribió:He visto bien toda esa cantidad de mods que hay pasando por el apartado de aar's del foro de matrix ?????

mapas de la epoca romana, de la ACW, de la IIWW, de la guerra fria, madre mia que barbaridad y que bien hecho está.
Hacía bastante tiempo que no pasaba por el foro del Advanced Tactis. Se ve que tiene tirón el juego.
Muy buenos esos escenarios de la IIWW y el de la época romana ni te cuento. :babas:

Si es que es muy buen juego xD

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 07 Nov 2008, 23:08
por Maulet
Constan escribió:
Maulet escribió:He visto bien toda esa cantidad de mods que hay pasando por el apartado de aar's del foro de matrix ?????

mapas de la epoca romana, de la ACW, de la IIWW, de la guerra fria, madre mia que barbaridad y que bien hecho está.
Hacía bastante tiempo que no pasaba por el foro del Advanced Tactis. Se ve que tiene tirón el juego.
Muy buenos esos escenarios de la IIWW y el de la época romana ni te cuento. :babas:

Si es que es muy buen juego xD
y el de la ACW también está bien.

Este juego tiene algo parecido a la producción,no?

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 07 Nov 2008, 23:12
por Constan
Si tiene producción pero lo mejor, a mi entender, es la creacción y modificación de las unidades a tu antojo. Tiene algo de cartas como opcional pero no lo he usado

Mirad el mod que se han currado para la época romana

Imagen
The Roman Empire Patch v1.3 (28.9.2008)

- Increased all city structural points
- Increased fortification and fortress structural points and
Roman fortress also have 1000 production points
- Triremes can now correctly do shorebombardement
- Doubled ship moving capacity (5 hex -> 10 hex)
- Increased heavy weapon moving capacity
- Reduced Barbarian unit power a bit, and gave the
same amount to AI
- Romans got a new cohort including few heavy weapons
- Increased heavy weapons ability to do damage at hard terrain
- Added 2 new actions cards. Both sides can now buy extra supply
with PP
- Fixed PP award system. Now each side can gain max. +50% PP more
than opponent from victorypoint locations
- Increased supply wagon carry capacity and reduced transfer
ability. Now horses are clearly better at transfering stuff
- Barbarians (Germania) got +2000 production points
- Rome got +1000 production points
- Roman 'Germania' Legion got morale boost
- Roman engineers are now rear area units and have better
hard terrain + fortification bonuses. This makes them very
good fighting force in special conditions. Cost also doubled
and engineer needs 2 manpower
- Enchanced Roman manpower usage code
- Reduced Bad Omen cardpower a bit
- Fixed small graphical error

-----------------------------------------------------------------------------

The Roman Empire Patch v1.21 (13.8.2008)

- ALL terrain combat bonuses redone
- The Rome now has Heavy Weapon I research at use in start

-----------------------------------------------------------------------------

The Roman Empire Patch v1.2 (12.8.2008)

- Fixed a bug in 'Recruit a Legion' card. It didin't check manpower
correctly. Now it does.
- Fixed terrain bonuses for all units. Bonuses are working better and
more balanced way.
- Added few more Barbarian warriors for starting setup
- Added few more cavalry for the Rome
- Barbarian Archers didin't show out at production list, fixed that
- Added Fortress for both sides
- Increased Garrison area at southwest, to allow Roman fleet to
defend homewaters
- Reduced the power of Bad Omen cards 80% -> 50%
- Reduced 'Recruit Mercenary' card cost to 30PP
- Reduced cavalry supply usage 4 -> 3
- The Rome wont get Bad Omen card anymore, if Barbarian is AI
- Modified Fort prices
- Modified research cost for Advanced Trireme
and Advanced Leadership, Heavy Weapons I & II
- Added AI Production and unit bonus (new event)
- Hided some critical information about opponents regime variables
at strategic information
- Supply points were too light and they using wrong movement type,
fixed that
- Upgraded Legionaire, Praetorian and Hoplite unit power slightly
- Updated the game info

---------------------------------------------------------------------

The Roman Empire Patch v1.1 (25.6.2008)

- Reworked supply system. Supply Wagons and horses are
modified. Land & Naval transfer should now work correctly.
- Transfer action point limit is now 200
- Fixed Salamantica -> Corduba (event)
- Bandits are now controlled by AI
- Reduced bandit popup rate
- Fixed a bug in Hun event code.

----------------------------------------------------------------------

I decided to choose 'Barbarians' as opposing force to the
Rome, since from Roman point of view everyone except
romans were barbarians :)

Human vs. human games gives the best idea how to balance
the game.

Have fun!

Download:
http://www.advancedtactics.org/scenario.php?nr=53

**************************************************
The Roman Empire v1.3

Unit icons: Thanks to (MatrixGames nick) BULLDOGINTHEUK

This game simulates ancient era of the Roman Empire.
Limited number of Roman Legions will fight against
Barbarian hordes. There are some unhistorical elements
in this scenario, to make the game more fun. For example
Hannibal never met Julius Caesar or Attila the Hun never
invaded the Europe at the time, when the Roman Empire
took first steps in world domination. Now all this can happen!

The Game includes:
- 2 Factions, Rome and Barbarians (AI Hun is optional)
- 14 Action Cards
- 49 Different units (including upgrades and named heroes)
- New graphics and icons for all units
- 44 Events
- 8 Researchs

NOTE: The game is meant to be played: Human vs.Human
or Roman player vs. Barbarian AI. Roman AI isn't coded
(Action cards won't work)! Sea antisupply + counter
artillery is in use.

- Unit stacking limit at battle is 400
- Transfer action point limit is 200

Regimes:
There are 13 different regimes, which will affect the game
along with the Rome and Barbarians (Germania). These
are: Britannia, Gallia, Hispania, Mauritania, Carthage/
Numidia, Egypt, Macedonia/Creece, Dalmatia, Dacia,
Sarmatia, Thracia, Raetia and Bandits. Some of them can
be invited to Barbarian faction, by using action cards.
Others may join in action, if opponent fails to maintain
garrison. All regimes will join the fight, if any side declares
a war against them. Bandits are AI controlled (optional)
regime, which will randomly popup in the map.

Special regime activations:
Dacia will join Barbarians if the Rome takes (40,19) Scupi
Thracia will join Barbarians if the Rome takes (42,29) Sparta
Sarmatian will join Barbarians if the Rome takes (36,3) Vandals Tribe
Mauretania will join Barbarians if the Rome takes (6,23) Corduba

Roman Faction:
- Can have special people Praetorians with +20 fight ability
by action card.
- More advanced research available
- Can build Roman Fort Village with 1000 production points
- Limited number of HQ and Unit counters (only available
by action card)
- Have to maintain garrison against Dalmatia, Macedonia/
Creece and Carthage/Numidia. If the Rome fails on this,
they will join in the Barbarian Faction.
- The Rome needs 50 victory points to win the game.
(Every city in a map is worth 1 VP)
- 3 Named leaders

Barbarian Faction:
- Can have special people Sparta with +20 fight ability
- Ability to build unlimited number of HQ:s and unit
containers.
- Can recruit 4 sleeping regime in faction (Britannia, Gallia,
Hispania or Mauritania).
- Have to maintain garrison against Sarmatia. If
Barbarians fails on this, Sarmatian will join the Rome.
- Barbarians will win the game by owning 50 VP or by
conquering The Rome city.
- 4 Named leaders

Forts:
Fortification: 1000 structure, costs 3PP and 200 EP/supply
Fortress: 2000 structure, costs 6PP and 500 EP/supply
Roman Fortification: 1500 structure, costs 3PP and 250 EP/supply
Roman Fortress: 2500 structure, 1000 production points, is
a port, costs 20PP and 500 EP/supply. Can build only supply,
heavy weapons and ships at fortress.

Political points:
- Every owned city on a map will grant 1 political point for
faction. NOTE You can have only 50% more PP income
from victory points that opponent has.

A player can produce PP, but they are very expensive
and should be made only in emergency situation.

Weather:
- Winter impacts the northern part of the map during
December through February. There is a chance that
winter will also impact November and March turns. In the
winter zone, units have a readiness penalty.

Units:
- Legionaires and Praetorians use 2 manpower points.
Historically only landowners were allowed to be a
Legionaire. All other units use 1 manpower.
- Special units: Chariots and Elephants can be made only
in Africa
- Hoplite units: can only be made in Sparta
- Praetorian units can only be made in 'Imperial Barracks'
- Legionaire units can only be made in Roman people cities

Houserules:
Because of limitations of current engine (v1.20). Roman
player should not sell any HQ or unit container. If they do
this, Barbarians will win the game (event).

Hun Invasion:
Only experienced players should choose this option. It is
really hard to deal with. Hun regime will fall in sleep, if
both factions play tribute cards. Tribute cards come
available after Huns conquered enough VP locations.
It is not possible to collect 50VP after this! >;-)

Game hints & tips
- Legionaires and Praetorians use 2 manpower. Roman
player should backup every Legion Cohort with Auxilia,
to soak up damage.
- Manpower and unit containers are really rare to the
Romans. They should avoid high casualties and total loss
of units at all cost.
- The best way for Barbarians is to surround and kill
Romans for last man!
- Barbarians should try to hurt Roman garrison areas, so
more 'barbarians' dare to join them.

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 08 Nov 2008, 03:59
por Steiner33
es un buen juego, junto con el cc son los únicoa que utilizo. Eso si en Advanced tactis prefiero WWII

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 03 Dic 2008, 14:15
por Von_Moltke
Como ha mucho que no me hacía un regalo, me he decididopor este, según el ordenador le quedan 10 minutos de descarga, así que preparados para el PBEM que llega el tio Moltke.

Una de las cosas que me ha decidido es la posibilidad de jugar en plan Diplomacy o civilization o ncluso el AoE (salvando que eso no es estrategia) o algunos antiguos juegos espaciales, es decir con varios jugadores, empezando de cero en un mundo desconocido para crear un imperio, con lo que se puede dar de diplomacia y demás.

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 03 Dic 2008, 14:27
por Von_Moltke
8) 8) Ha llegado Papa Noel y me lo ha bajado :P :P

Preguntas: Que parches hay que ponerse para estar al día?
Que mods recomendais
Donde hay depositos de escenarios

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 03 Dic 2008, 21:55
por Constan
En el foro de Matrix sobre el juego encontrarás todo.
También hay una Ladder y escenarios en la página oficial del juego

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 04 Dic 2008, 10:33
por CHINCHIN
Yo también acabo de adquirirlo, parece buenísimo pero no tengo mucha idea, a ver si saco tiempo.

Aquí te puedes bajar mogollón de escenarios, hay que registrarse.

http://www.advancedtactics.org/

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 04 Dic 2008, 11:54
por nomada_squadman45
Bueno, he mirado por la pagina de escenarios y he visto uno sobre la guerra civil, alguien lo ha probado??? por no hablar del escenario que cubre a Allemby en Palestina jejeje.

La verdad deberian prohibir a Haplo hacer AAR´s porque incitan al consumismo :mrgreen:

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 04 Dic 2008, 14:35
por Erwinbona
Para no interrumpir el AAR de Haplo lo pongo aquí. Es una chorrada, pero entiendo que el escenario que sigue Haplo es el Advanced Tactics de Matrix, que ahora sacan a la venta rebajado, pero con un mod incluido. ¿Es sierto?

Es lo que me falta por saber para acogerme a las rebajas de Matrix.

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 04 Dic 2008, 15:02
por Haplo_Patryn
Ni mod, ni nada. He puesto recientemente un mod de terreno pero ese escenario y lo demás es todo del juego original.

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 04 Dic 2008, 15:06
por Erwinbona
Pues Matrix me espera. Ahora, que quería recuperar una partida medida contra la IA en el WiTP, que espero el Admiralds Edition y el Emperor's Edition. En fin.

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 04 Dic 2008, 15:16
por SoloWargames
No os preocupéis por mod ni modificaciones el juego tal como se baja inicialmente es una maravilla. Hacia mucho tiempo (no exagero si digo que desde el siglo pasado) que no me encontraba con un wargame para pc tan completo para mi es un híbrido entre los panzer general y el toaw pero quedándose con lo bueno de cada uno: la jugabilidad y vistosidad del PG con la profundidad y realismo (casi me atrevería a decir que es mas realista) del TOAW

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 04 Dic 2008, 15:45
por KIM
SoloWargames escribió:.... la profundidad y realismo (casi me atrevería a decir que es mas realista) del TOAW

En fin, quien quiera un serial legal que me lo pida por privado, el juego duro poquito, poquito en mi ordenador y no conserve ni la copia.

Ya sabéis para gustos colores :sleep: :sleep: :sleep:

Re: Advanced Tactics: World War II

Publicado: 04 Dic 2008, 16:05
por nomada_squadman45
El problema que tengo con estos juegos es que al final siempre vuelvo a los clasicos de mi PC que son para mi los Close combat, HPS PzC y HPS NPC, luego estan los juegos que tengo a la espera de ser jugados (los de AGEOD basicamente y eso que estoy a la espera del WIA) y los que tenia en la nevera por culpa del viejo PC (Pro Basket Manager 08)... tantos juegos y tan poco tiempo :cry:

Por cierto, lo interesante de estos juegos son los escenarios de la comunidad porque siempre salen algunos mas interesantes que los originales ademas este juego es para mas de 2 jugadores en multiplayer no??? como funciona eso??? porque haber hay cosas interesantes para jugar a mas de dos manos jejeje.

Se agradece el ofrecimiento Kim, es una pena no tener una demo para probar el juego despues de meterle mods graficos y demas en fin.

PD: en matrix pone que son 22 euros el juego, ese precio tiene ya el descuento del 30% que hacen en navidade??? gracias.

EDITO: si, ya mire y son 22 euros con descuento incluido, la verdad Matrix ya podria rebajar el precio de algunos juegos jejeje.