Página 1 de 1

Cómo cambiar batallas en curso en CMAK de v1.01 a v1.02

Publicado: 16 Nov 2004, 23:28
por Granfali
TRANSFIRIENDO ARCHIVOS PBEM DE 1.01 A 1.02

1.) En la fase de órdenes de cualquier jugador salvar haciendo click en el menú central de botones ("save"). Nombrar el archivo y salir del juego sin dar ningúna orden. (Alt-Q)

2.) Instalar el patch 1.02

3.) Abrir CMAK y hacer click en "Start Game"

5.) Encima de la lista de escenarios apareceran los juegos salvados, bajo el archivo autosave. Ejecútalo y elige "Email" como opción de juego.

6.) Da tus órdenes normalmente y dale al "GO" cuando termines

La batalla ya está pasada a 1.02... tu oponente sólo debe actualizar el juego y cargar el archivo que tú le mandas como se hace habitualmente.

Por supuesto por cada batalla en curso tendrás que repetir el paso 1).



Saludos

Publicado: 17 Nov 2004, 00:42
por henrycyr
¿Que mejoras tiene la actualizacion? :?
si alguien lo sabe
Un saludo

Publicado: 17 Nov 2004, 02:01
por Haplo_Patryn
henrycyr escribió:¿Que mejoras tiene la actualizacion? :?
si alguien lo sabe
Un saludo
Patch Version History
v1.02 Fixes/Changes

* "Labels" indicate tired or exhausted for infantry.

* Fixed a problem that erased the facade textures of large buildings
when "hide roofs" option is on.

* Churchill V shows proper camouflage in Europe.

* Availability dates of Elefant changed.

* Jagdpanzer IV upper hull side armor is 30mm.

* Minor changes to armor on Pz IV/70. Silhouette and ammo load
increased for model A.

* Italian availability of German 75mm ATG starts January 1943.

* Cleaned up some gun icons and new Italian-theater 25pdr textures.

* Staghound III crew changed to 4.

* MMG Carriers are available to Commonwealth troops.

* ATR Carriers are rare after North Africa.

* Canadians may use the Humber III LRC (representing the Otter).

* Stug IIIF (early) shows the proper camouflage in Italy.

* German 28mm heavy antitank rifle is treated as a little larger (than
previously) for transport purposes.

* Light two-level buildings on pavement now face properly as indicated
in game editor.

* Italian 75/27 and 75/32 guns may use a HEAT round starting September
1942.

* Corrected a problem that caused some "pure armor" QBs to appear with
no allied troops in North Africa.

* Rarity increased for captured PAK97/38 75mm antitank guns before
mid-1942.

* Introduction date of German-use Russian 76mm AT gun is April 1942.

* Valentine ammo load changed: 79 (2pdr), 53 (6pdr)

* Vickers MMG shows correct graphic in the player interface area.

* Updated graphics for 37mm Bofors AT gun.

* Various small updates to Australian TO&E.

* All PzIIIJ models are available as originally in v1.0 (the fix in
v1.01 was incorrect).

* Churchill tanks removed from Canadian service.

* In Italy the Sherman II (early) and Sherman III (early) have a
platoon size of four tanks.

* Germans have use of captured Italian M42 and M43 Semovente vehicles
starting in October 1943.

* Grant and late-model M3 Medium have crew of 6.

* Churchills from Mk.V and on have their appearance dates moved later
in the war.

* PzIIIF is reintroduced (it had been removed in v1.01) but is rare and
only available for a few months starting March 1941.

* South African mechanized troops arrive in Italy in April 1944.
Regular infantry does not participate in Italy.

* SMG used by British and Australians is Thompson before Italy, Sten in
Italy. New Zealanders use Thompson for whole war.

* Twin Bren AAMG added.

* New Zealand may use the Stuart I and II.

* Corrections made to Commonwealth armor crew "portraits".

* Early Commonwealth infantry battalions use the twin Bren AAMG not the
Bofors cannon.

* New Zealander 1945 infantry battalion adds an MG platoon.

* New Zealand does not have access to Staghounds in 1945.

* Pillboxes use their 'snowy' graphics in snow.

* Early Commonwealth battalion TO&E uses a landline mortar FO rather
than one with a radio.

* Wasp is available Nov 1944, correcting a points problem with the
Commonwealth infantry battalion.

* South Africans may use Stuart V.

* US Rangers first available February 1943.

* Corrected a small ammo roundoff problem when rejoining split squads.

* Pillbox firing slits are a little harder to hit.

* Fallschirmjaeger Battalion '41 uses 42mm lePaK41 AT gun.

* German panzerwurfmine introduced May 1943.

* Italian 75mm HEAT ammo penetration slightly reduced.

Publicado: 17 Nov 2004, 08:57
por Leta
No está mal. Ningún cambio "gordo" (como aquel bug de la colina que tenía el CMBB, uf) pero muchos pequeños que harán que nuestro querido CM sea aún más realista.

Eso si, tengo ganas de ver las "Twin Bren". ¿Que tal irán contra la infantería? :P

Publicado: 17 Nov 2004, 09:57
por Haplo_Patryn
Leta escribió:No está mal. Ningún cambio "gordo" (como aquel bug de la colina que tenía el CMBB, uf) pero muchos pequeños que harán que nuestro querido CM sea aún más realista.

Eso si, tengo ganas de ver las "Twin Bren". ¿Que tal irán contra la infantería? :P
Hay una screenshot de esa unidad en el foro de Battlefront muy guapa. Es una MG con un trípode muy grande (llega a la altura del cuello) de manera que el tirador está prácticamente de pie :shock:

Publicado: 17 Nov 2004, 11:42
por Yurtoman
Muchísimos cambios, más de estética ke de otra cosa, veremos ke tal son las nuevas Bmp.

Saludos. Yurto.