CMANO: Command Air/Naval Operations

CMANO - Command Modern Air/Naval Operations
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Iosef
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por Iosef »

Coño, y estos mamon** no podrían explicarlo antes.

Gracias a todos. A seguir jugando y disfrutando de este bicho.
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Iosef
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por Iosef »

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lolopedo
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por lolopedo »

¿Merece la pena el parche beta o espero al oficial?

PD: ¿Alguien ha probado el pack de iconos?, ¿hay alguna screen de como quedan?, no la encuentro por ahi.
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Mensaje por HermanHum »

He probado el paquete de iconos. Es muy bueno. Lo necesitaba para hacer mi crítica.

http://www.warfaresims.com/temp/CMANO_S ... ns_005.zip
Harpoon for Dummies
http://www.youtube.com/user/HarPlonked

The PlayersDB
http://tinyurl.com/32xqccn

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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por nomada_squadman45 »

Pues me disponia a ver la review the SimHQ (creo que la hizo Herman) y resulta que esta out... mire en los foros y parece que la han retirado por peticion de Matrix que decia que si era poco objetiva??? biased parece ser que es el motivo porque la eliminarion de los foros de Wargamer (el cortijo secundario de Matrix) estoy un poco :ojeroso: pero que les dijiste Herman??? que no eran los "Fucking kings of the universe???" joer si que degenera mucho Matrix entre precios, censura y demas mas que ante un distribuidor de juegos parece que estamos ante una republica bananera :P
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por Rubeus »

Sí que está chunga la cosa, sí...
Me "hizo gracia" que el hilo que estaba en el foro del CMANO sobre el "Pricing Suggestion" (el cual es muy interesante -salvo alguna que otra ida de olla-, ya tiene 26 páginas y 21865 hits) lo trasladaran al foro de "General Discussion", ahí... para que no moleste demasiado... jejeje :mrgreen:

Yo sigo leyendo AARs, comentarios, reviews, vídeos del YouTube... pero, por ahora, ni puedo comprármelo ni quiero. No me convence totalmente, nop... :roll:
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Galahad78
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por Galahad78 »

.
Última edición por Galahad78 el 17 Oct 2023, 12:54, editado 1 vez en total.
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Gonzalo
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por Gonzalo »

Yo también leí la review antes de retirarse y Subscribo al 100% lo que dice Galahad.
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lolopedo
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por lolopedo »

Mi opinion: es que estoy disfrutando ENORMENTE del juego. Aunque sigo defendiendo que el precio es desorbitado, en mi caso personal se que le voy a sacar partido.
Y eso que me queda muuucho por aprender, pero con gente en este foro como Blas de Lezo o Pijus, se hace mas facil.
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por PijusMagnificus »

Un adelanto de lo que saldrá en el parche que debe estar ya en horno, son los build que hemos estado probando (tomado de la web de la simulación en Matrix).

Build 431
---------
This is the first post-v1 beta build. It provides fixes for the majority (all?) of crash bugs reported since v1 was frozen.

Build 432
-------------
* Map zoom/pan operations are a bit faster.

Build 433
-------------
* Performance improvement on map zoom/pan operations.

* Added button "Abort Launch" on Air Ops menu. When clicked, any of the selected aircraft which is preparing to launch will abort the sequence and attempt to return to an available parking facility.

* Only aircraft that are in a parking facility can be armed (solves problem of airbase traffic jams due to aircraft being readied while on transit points).

* Added game option: Zoom map to mouse cursor location (instead of camera center).

Build 434
-------------
* Further refinements to UI map performance.

* Added new game option: Sonobuoy Visibility. Available settings are: Normal, Ghosted and Do Not Show (not reccomended).

* Added new reference point menu command: De-select all reference points.

Build 435
------------
* More performance-oriented tweaks.

* Command's high-fidelity mode (0.1-sec pulse length) at 1:1 time setting is now optional: New game option, "High Fidelity Mode", enabled by default. To switch to 1-sec pulse length at 1:1 (aka coarse mode, identical to how Harpoon 3 runs at 1:1), disable this option. This has the effect of dramatically speeding up gameplay at 1:1 setting (e.g. on a mid-range i5 rig, the opening phase of "Brass Drum" runs at true 1:1 without delay at all).

Build 436
------------
Fixed a subtle error that caused bad speed in High-Fidelity mode in B435.

Build 437
------------
* More stability tweaks.

* DB viewer addition: Dedicated weapon page. Search, filtering etc. work just like any other unit type (except that country-level filtering is not available for weapons). File naming conventions for images & text descriptions are Weapon_XXX.jpg and Weapon_XXX.txt respectively.

* While having a weapon selected on the map, clicking on the weapon-class button on the unit status window will bring up the weapon's relevant page in the DB viewer.
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por nomada_squadman45 »

Yo opino lo mismo, a mi eso de retirar reviews pues no se, nunca lo he visto o al menos no lo recuerdo y las tengo leido tan acidas que corroian los ojos, en el fondo una review no deja de ser un punto de vista personal en mayor o menor medida se sacaran mas o menos los defectos pero en el fondo para equilibrar se tiene que mirar mas de una y a ser posible de distinto signo.
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Blas de Lezo
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por Blas de Lezo »

Review, censuras, verdades y mentiras a parte :Rendicion: :Rendicion: centremonos por favor en el juego... las cuestiones peliagudas del precio es inutil desarrollarlas aquí porque no tenemos capacidad de hacer nada: al que le parezca muy caro no lo compra y Matrix se lo pierde...
Cualquier otra opinión sobre el juego es bienvenida, sea esta positiva o negativa (siempre con educación y respeto), las comparaciones con juegos anteriores también son bienvenidas ya que gracias a ellas los que no tengan el juego podrán hacerse una idea de éste o nos servirán para poner criterios de medida de ciertas funcionalidades (mejos que el Harpoon, por ejemplo)... y por supuesto se debe partir que las opiniones aquí expresadas no dejan de ser opiniones personales... es decir que en el fondo (y salvo alguna excepción fundamentada en datos objetivos) todo lo que se dice aquí se resume en "a mi me gusta/ no me gusta por... y ni Pijus, ni Herman y mucho menos yo hablamos ex catedra...

Como decia el sabio de los años 70: Busque, compare y si encuentra algo mejor, comprelo...
"Miré los muros de la patria mía,si un tiempo fuertes, ya desmoronados ..." Quevedo
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por PijusMagnificus »

B438 (futura V1.01) descargable para todo el mundo que la quiera probar.

http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=3424520

Listado de lo que incluye....

RELEASE NOTES
--------------------

Fixed
------
- 0005443: [420] Crash on Zoom
- 0005533: Game just stops, get error message when trying to save scenario
- 0005546: [430] No Nav Zones not working properly
- 0005528: [427] Edit Exclusion zoneDialog bug
- 0005543: [430] Freeze in basic air ops
- 0005496: Sensor dialog Crash
- 0005503: [426] Maria & Victoria
- 0005605: Crash: Stanavforlant crashes with a NullReferenceException
- 0005646: [432] Can still clog a carrier or airbase by readying aircraft on elevators
- 0005592: Aircraft should accept ready/rearm command _only_ when parked
- 0005260: Zooming on mouse scroll wheel
- 0004409: Sonobouys clutter the display. Possibly to fade the or have an on/off view.
- 0005650: Deselect all RPs hotkey
- 0005667: OOM Exception, Red-X-of-doom
- 0005652: Loading a scenario while another scenario runs causes sim to freeze up
- 0005617: SOSUS not working
- 0005013: Add Unit dialog should remember the country from the previous inserted platform
- 0005676: [434] Can't manually deploy active sonobouy from TU-142 bear
- 0005488: KDX update
- 0004857: Chinese OTH-B and OTH-SW radars
- 0005562: Swiss radars
- 0003319: DB3K: Swiss BL-64
- 0005570: Swiss radar ER-220
- 0005569: Swiss radar LGR-1
- 0005610: Load out mispelling
- 0005576: Swiss radar TPS-1E
- 0005571: Swiss radar ZW9/ZW10
- 0003320: DB3K: Swiss "FLORIDA" EW radar
- 0005577: Photos and text placed incorrectly in DB viewer
- 0005596: Zumwalt Needs Helo Magazine
- 0005598: DB3k Minor Text Edits


* Significant performance improvements both on UI map operations (zoom/pan) and sim execution.

* Enhanced stability.

* Added button "Abort Launch" on Air Ops menu. When clicked, any of the selected aircraft which is preparing to launch will abort the sequence and attempt to return to an available parking facility.

* Only aircraft that are in a parking facility can be armed (solves problem of airbase traffic jams due to aircraft being readied while on transit points).

* Added game option: Zoom map to mouse cursor location (instead of camera center).

* Added new game option: Sonobuoy Visibility. Available settings are: Normal, Ghosted and Do Not Show (not reccomended).

* Added new reference-point menu command: De-select all reference points.

* Command's hitherto mandatory high-fidelity mode (0.1-sec pulse length) at 1:1 time setting, is now optional: New game option, "High Fidelity Mode", enabled by default. To switch to 1-sec pulse length at 1:1 (aka coarse mode, similar to how Harpoon 3 runs at 1:1), disable this option. This has the effect of dramatically speeding up gameplay at 1:1 setting.

* DB viewer addition: Dedicated weapon page. Search, filtering etc. work just like any other unit type (except that country-level filtering is not available for weapons). File naming conventions for images & text
descriptions are Weapon_XXX.jpg and Weapon_XXX.txt respectively.

* While having a weapon selected on the map, clicking on the weapon-class button on the unit status window will bring up the weapon's relevant page in the DB viewer.

* Hold-fire can now be issued on multi-selected units, in addition to single units and groups.

* DB viewer improvements: Valid Targets on weapon page, per-engine maximum speed displayed on powerplant section for all platforms (particularly useful for diesel-electric submarines).

* The "Add Unit" window now remembers all selection filters used on the last unit addition and re-applies them whenever called up.

* Includes four scenarios that were previously available on the community scenario pack:
- Brother against Brother
- Canary's Cage
- Choking Halifax
- Fighter Weapons School - GAT 5&6

* Includes the v394 updates for DB3000 & CWDB. New platforms & systems include:

Aircraft:
Bo-105CBS -- Canada (Coast Guard), 1984, 16x
AC-130J Ghostrider -- United States (Air Force), 2015, Upgr MC-130J Commando II
MC-130J Commando II -- United States (Air Force), 2013, 4x + Xx, Ex-Combat Shadow II
Camcopter S-100 -- China (Navy), 2012, 18x
Camcopter S-100 -- Libya (Army), 2010, 4x, Khamis Brigade

Ship:
CCGS Cape Roger -- Canada (Coast Guard), 1978
CCGS Cape Roger -- Canada (Coast Guard), 1997, Refit
Civilian RHIB [11m] -- Civilian (Civilian)
Civilian RHIB [7m, Armed] -- Civilian (Civilian), Pirate
Civilian RHIB [7m] -- Civilian (Civilian)
DDG 991 Sejong the Great [KDX-3] -- South Korea (Navy), 2014, K-ASROC, Hyunmoo-3C
DDH 971 Gwanggaeto the Great [KDX-1] -- South Korea (Navy), 2003
DDH 978 Wang Geon [KDX-2 Mod] -- South Korea (Navy), 2014, K-ASROC, Hyunmoo-3C
F 230 Norfolk [Type 23 Duke] -- United Kingdom (Royal Navy), 2013, Type 997
F 230 Norfolk [Type 23 Duke] -- United Kingdom (Royal Navy), 2017, CAMM(M)
F 236 Montrose [Type 23 Duke] -- United Kingdom (Royal Navy), 2014, Type 997
F 236 Montrose [Type 23 Duke] -- United Kingdom (Royal Navy), 2017, CAMM(M)
P 71 Serviola -- Spain (Navy), 1993

Ground Stuff:
Radar (9ZW/10ZW HF) -- Switzerland (Air Force), 1966-1998, 2x, Assoc w AN/FPS-20A
Radar (AN/FPS-20A) -- Switzerland (Air Force), 1966-1998, 1x, Assoc w 9ZW/10ZW HF
Radar (AN/TPS-1E) -- Switzerland (Air Force), 1958-1989, 24x, AAA Support
Radar (Big Bird C [64N6]) -- Algeria (Air Force), 2009, SA-20
Radar (China OTH-B Receiver) -- China (Air Force)
Radar (China OTH-B Transmitter) -- China (Air Force)
Radar (China OTH-SW Receiver) -- China (Air Force), 2003
Radar (China OTH-SW Transmitter) -- China (Air Force), 2003
Radar (H(R)-500) -- Switzerland (Air Force), 1970-2003, 3x, Florida System
Radar (Jindalee JORN Receiver) -- Australia (Air Force), 1983
Radar (PS-47/F) -- Sweden (Air Force), 1965-1993, 9x
Radar (PS-68/F) -- Sweden (Air Force), 1964-1980, 1x
SAM Bn (SA-20b Gargoyle [S-300PMU-2]) -- Algeria (Air Force), 2009, 4x TEL, 2x Bn + 96L6E, 8x Bn
SAM Bn (SA-21a/b Growler [S-400 Triumph]) -- Russia [1992-] (Air Force), 2013, 12x TEL
SAM Sqn (Bloodhound 2 [BL-64]) -- Switzerland (Royal Air Force), 1965-1999, 1x Training Site, 1x Sec, 4x lnchr
SAM Sqn (Bloodhound 2 [BL-64]) -- Switzerland (Royal Air Force), 1965-1999, 2x Sites, 1x Sec, 8x lnchr
SAM Sqn (Bloodhound 2 [BL-64]) -- Switzerland (Royal Air Force), 1965-1999, 3x Sites, 2x Sec, 16x lnchr

Weapons:
AIM-54A Phoenix [Fakour-90] -- 2012, SARH
Sea Ceptor [CAMM(M)] -- 2017
Hyunmoo-3C -- South Korea, 2013, Xuanwu 3
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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

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Re: CMANO: Command Air/Naval Operations

Mensaje por PijusMagnificus »

Recomiendo instalarlo, mejora mucho el rendimiento.
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