Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

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Lannister
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Lannister »

No si está claro que nunca llueve a gusto de todos. Pelton se ha ganado un baneo y todo.
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vlcz
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por vlcz »

+1
:mrgreen:
Whizar escribió:Si, pero como tambien soy un friki coleccionista estoy así.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-GHX8dvu ... re=related[/youtube]
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Chokai
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Chokai »

Pelton se ha ganado un baneo y todo.
Jejejejejejeje y más je (reconozco que ese hombre, con toda esa excitabilidad y vehemencia al expresar sus opiniones, llegaba a crispar un poco mi calmado espíritu oriental :P, y por lo que se ve, yo no era el único).
vlcz
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por vlcz »

Chokai escribió:
Ciertamente, el parche incluye bastantes cosas interesantes. Estos cambios lastran un poco al alemán durante 1941-42 (de ahí las quejas de Pelton, siempre en su línea tremendista :bang:) y al ruso del 43 en adelante. Yo no creo que sean cambios que vayan en la mala dirección, van puliéndolo todo poco a poco. En fín, nunca llueve a gusto de todos.
Hacer cambio en el sentido en que lo han hecho era necesario, lo que si es preocupante y desde luego poco elegante es que la manera de solucionar un problema (como realmente era el "march madness") sea directamente penalizar en un porcentaje a un bando por fechas de calendario puro y duro, personalmente ya me rascaba bastante que la manera de simular el invierno sea parecida (aplicar un multiplo "a puro huevo" en fechas determinadas), en un juego donde (en teoria) se controla al dedillo el suministro, fatiga moral , experiencia , clima, etc es muy burdo ser incapaces de buscar y simular las causas reales de estos cambios en la combatividad.

Lo que es exagerado es el desgarro de vestiduras de algunos desde luego
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Eduhausser
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Eduhausser »

Hola a todos mein kameraden.

He hablado recientemente con EDIPO y me ha hecho participes de algunas pruebas que demustran las dimensiones de la pata que han metido nuestros estimados amigos diseñadores con el nuevo parche. Es mejor que lo amplie el si lee estas palabras pero lo cierto es que deberíamos entrar a debate. Yo tambien he podido constatar algunas de ellas pero no con tanta profundidad.
Según las pruebas realizadas por nuestro insigne kamerad, el el primer turno apenas se llega a conseguir una destrucción de 2800 aparatos rusos en tierra.... y eso afinando mucho, cifra irrisoria si lo que queremos es hacer frente a la futura masa de la VVS.
Cierto es que se mejora el tema de los barridos de caza y por ende el combate aereo, pero según me comenta EDIPO dejar en automático el apoyo aereo es un suicidio pues la tónica general es que muchos de los ataques son apoyados por masas de bombarderos sin escolta.
En otro orden de cosas tenemos a los Stukas los cuales ya resultan completamente inutiles, pues hacen menos daño que un grupo de Storch... este tipo de cosas fastidian bastantes ya que la artillería volante es la piedra angular de la Blitzkrieg, si la recortamos en fechas tan tempranas nos encontramos con lo que sucedía ahora, a finales del 41 y ya no hablamos durante los años posteriores, la VVS domina los cielos.

Algunos aspectos los han ajustado correctamente como el tema de la organización, distancia de mando, la moral e incluso los multiplicadores de manpower, aun asi, mucho me temo que va a seguir siendo imposible poder llevar a cabo (ya no ofensivas...) si no cualquier contraataque durante el 43 o incluso el 42 si apuramos mucho.....

En cuanto a lo de Pelton....bueno, pobre hombre, es una prima donna, siempre lo he dicho, le puede si emotividad y emocionalidad cuasifemenina :mrgreen: pero no deja de apuntar cuestiones interesantes en un foro como es el de matrix en el cual la gente esta acostumbrada a tomar como palabra de Dios cualquier cambio que hagan los diseñadores sin rechistar.

Os pongo el listado de los cambios realizados hasta la fecha, aunque ya los habeis leido, lo dejo aqui para hacer rápidas consultas:
V1.05.59 – January 31, 2012


New Features and Rule Changes


1. New Rule - During any Snow turns between December 1941 and April 1942 (inclusive), and any blizzard turns in March or April 1942, German attack CV factors are divided by 1.5. Any missed check (admin or combat skill) causes the attack CV to be further divided by 2. The displayed on counter attack CV will be divided by 1.5 during these turns.
2. New Rule - Soviet units attached to a Military District may change their HQ attachment at no admin point cost (same as units attached to Stavka).
3. New Rule - The Axis player may disband German units that are frozen if they have an x coordinate less than 20.
4. New Rule – Air HQ will share their support for ground elements at air bases under their control. Note: Air HQs have never provided support for aircraft at airbases under their control.
5. New Rule – Artillery (using on demand production) elements will not be produced for replacements if the element is not in a unit’s OB. Example: If a unit with 37mm AT guns changes it’s OB to one that requires a 47mm AT gun, no new 37mm AT guns will be produced to use as replacements (only 37mm AT guns already in the pool will be used). This will reduce the amount of production of soon to be obsolete equipment.
6. New Rule – Tank Army leaders get +1 added to their Mechanized rating in combat rolls involving motorized units under their command.
7. Rule Change (section 9) - Changes to National Morale rules:
a. All Soviet units of size Brigade or smaller have a minimum national morale of 50.
b. The elite bonus for SS units is now only +5 in 1941, +10 in 1942, +15 1943 and later.
c. Shock Armies and Guards Armies no longer provide a morale bonus to units that report to them (instead they provide a bonus of +1 to their leader’s admin rating).
d. National Morale of Soviets in 1942 is now 45. Starting with January 1943, the Soviet National Morale increases by 1 each month, until it reaches 60 in March 1944.
8. Rule Change (section 7.6.2.2) - Changes to Command Capacity:
a. Stavka and OKH now have infinite command capacity (they will never be considered overloaded). This is shown on screen as a command limit of 999.
b. Soviet Army Command Capacity is changed as follows: 6/41-8/41 – 24 9/41-3/42 – 21 4/42-9/45 – 18
c. Soviet Tank Army Command Capacity is changed to 15.
9. Rule Change (section 21.1.10.1) - The Soviet Manpower Multipliers in 1943, 44 and 45 are reduced by 5 (so they are now 35, 30 and 15 respectively). Including changes in previous versions, the Soviet manpower multiplier table should now read 50,40,35,30 and 15.
10. Rule Change (section 7.6.4) - The Command Range of Soviet Army HQs is now 10 (was 15).
11. Rule Change (section 20.4.3.2) - The formula used to determine the Axis Rail Supply Modifier has been changed. The 168 in the formula has been changed to 165, slightly further reducing German supply deliveries due to this modifier.
12. Rule Change (section 18.1.1.2) - Destroyed German units that return to play are given a morale equal to 30+(NM/4)+random (NM/4). The formula used to be 20+… There is no change in the formula that sets their initial experience.
13. Rule Change (section 20.6.3) – The number of vehicles damaged and destroyed due to an HQ Buildup has been increased by 25%.
14. Rule Change (section 18.3) - Static units that are below 60% of their TOE will automatically be treated as if they are in refit mode during the logistics phase. Players that do not want a unit to accept a lot of replacements should use the MAX TOE setting to limit the size of the static unit.
15. Formula Change – Altered engineer values so that they are divided by 4 during a hasty attack and are 0 if the attack is changed to a scouting attack.
16. Formula Change – Altered the ratio of vehicles damaged/destroyed due to supply operations from 80% damaged/ 20% destroyed to 75% damaged/25% destroyed.
17. Formula Change – Changed the formula for exporting of ground and air equipment to Axis Allies so exports are 5% of the current pool instead of 50%.
18. Formula Change – Reacting units (reserve and support units) can now get river/winter/first turn disruption effects.
19. Formula Change – Improved support need calculation for air base units.
20. New Interface – Added air mission composition information to the battle site (F11) Show Details display. For each side the number of aircraft performing the functions of bombing (or reconnaissance if a recon mission), escort, sweep and CAP are listed. Since version 1.05.18, a portion of escort may be assigned to the sweep function, which allows those fighters to attack enemy CAP first in order to gain air superiority prior to the mission.
21. New Interface – The current required support for aviation units in an air base is now shown on the air base unit detail screen on the Support/Need line. Example: Support/Need 240/120 (AV 116). This is the portion of the support need that is needed for aircraft (as opposed to ground elements). Unlike the Support and Need numbers which are only updated during the logistics screen, the AV number will continually update during a player’s turn. This is intended to allow players the ability to better track the aviation support needed as they transfer aircraft to and from air bases.
22. Interface Change – The game now switches to normal mode (F1) before the logistics phase. Also, the game turns off the map popups during the logistics phase.
23. Interface Change – When displaying a unit’s current supply needs, the consumption need is now subtracted from the general supply need.
24. AI Improvements – Many AI changes including reactivating and improving routines that look to create encirclements. Improved some cases where the defensive line forming routine was breaking down. Improved the AI’s calculation of possible attacks it could make. Improved the ability of the AI to track down and neutralize weak enemy units in its rear area. Improved routine that determines whether the AI player is on the strategic offensive or the strategic defensive.
25. Formula Change – Increased the chance of equipment getting upgraded/swapped out if it is not in the current OB.


Bug Fixes


1. Fixed a bug in moving oil from off map locations.
2. Fixed an HQ resupply bug and a potential overflow bug in the supply function.
3. Fixed some bugs in the unit bombing routine. Tactical bombers and FB can attack targets with their forward weapons (low alt attacks). High alt attacks can use only GP bombs/rockets and fire (incendiary) bomb types.
4. Fixed a bug that allowed escorting fighters on recon missions to take recon photos.
5. Fixed a bug where the recon value provided by air flights could get incorrectly reduced. This should provide a more even distribution of recon results among units in or near the recon target hex.
6. Fixed a few interface bugs where mouse clicks were not being recognized on the aircraft reserve filter dropdown and the right unit bar.
7. Fixed a bug that was preventing units from surrendering during the logistics phase. Surrender is now possible if the nearest supplied friendly unit is greater than 25 hexes away.
8. Fixed a bug in the Editor that was preventing the AI objective circles from appearing during the “set AI objectives mode”.
9. Fixed a bug where the recon CV value was displayed on the unit counter even when Fog of War was turned off.
10. Fixed a bug where escorts for ground support missions could get reduced in number in cases where a large amount of units were involved in the battle. Also fixed some air mission formation bugs.
11. Fixed a bug where HQ units with 0 MPs (example: Military Districts) were not sharing their support.
12. Fixed a bug where support units attached to combat units did not appear in the CR HQ chain and were not adding to the men/gun/afv totals on the CR screen.
13. Fixed a bug where the ammo requirement was incorrectly calculated when flying transport missions.
14. Fixed a bug where the production pools were not clearing when a nation surrendered.
15. Fixed a crash bug in the Axis attack AI.
16. Fixed a bug where some aircraft were glide bombing when they should have been dive bombing.
17. Fixed a bug where the TOE of units could go above 100% when taking replacements.
18. Fixed a bug where air interdiction of reacting reserve units could corrupt battle reports and statistics.
19. Fixed a bug where destroyed units were not shown correctly in the battle reports.


Data and Scenario Changes


Scenario Changes
1) Added a new small scenario, Demjansk Pocket 1942. This scenario is used as an example in the editor manual which will be released within the next 45 days.
2) Changes made in the 4 campaign scenarios:
• Updated the Panzerjager OBs in the order of battle to work with latest OB updates. Most significant change is that there is now a Marder Battalion that upgrades to Hetzers.
• Added six JagdPanzer Battalions (1st-6th) that were formed in the late war for defense of Germany (Jan 45). They are Hetzer shell battalions that will get filled out with any assault guns.

Changes in Device and OB files
1) Miscellaneous facing changes for some ground element weapons.
2) Miscellaneous changes to fuel and ammo costs for some devices.
3) TOE(OB) changes:
• 43a Guards Mechanized Corps (OB 84) renamed to 43 Guards Mechanized Corps;
• 43b Guards Mechanized Corps (OB 85) renamed to 44 Guards Mechanized Corps and Last Year/Last Month changed from 43/12 to 44/10;
• 43a Mechanized Corps (OB 91) renamed to 43 Mechanized Corps;
• 43b Mechanized Corps (OB 92) renamed to 44 Mechanized Corps;
• 44 Mechanized Corps (OB 120) renamed to 45 Mechanized Corps and First Year/First Month changed from 43/11 to 44/11;
• 44 Guards Mechanized Corps (OB 143) renamed to 45 Guards Mechanized Corps and First Year/First Month changed from 44/1 to 44/11.
• 43c Panzerjager Battalion (281) renamed to 43c Heavy Panzerjager Battalion and service life extended to end of War (no upgrade);
• 41 Jagdpanzer Battalion (225) renamed to 41a Jagdpanzer Battalion (change made to add new Jagdpanzer Battalion upgrade path);
• 42 Jagdpanzer Battalion (278) renamed to 42a Jagdpanzer Battalion and service life extend to 3/44;
• 44 Jagdpanther Battalion (123) renamed to 44 Heavy Jagdpanzer Battalion with composition changed to 17 Jagdpanthers and 28 Jagdpanzer IVs and service life from 4/44 to end of the War;
• TOE 075 - Changed 105mm howitzer from German (110) to Rumanian (268);
• TOE 102 – Changed AAMG from Quad 7.92mm (252) to 13.2mm (265);
• TOE 134 - Changed 105mm howitzer from German (110) to Rumanian (268);
• TOE 167 – Changed from Mortar type to Artillery type;
• TOE 273 - Changed AAMG from Quad 7.92mm (252) to 13.2mm (265);
• TOE 282 – Changed from Armor type to SPA type to be consistent with other Assault Gun TOEs;
• TOE 356 – Changed Panzer Pioneer Squad from 102 to 103;
• TOE 357 – Changed Panzer Pioneer Squad from 103 to 104.
4) Added to TOE(OB) file:
• 41b Jagdpanzer Battalion (520) identical to 41a Jagdpanzer Battalion and upgrades to 42b Jagdpanzer Battalion;
• 42b Jagdpanzer Battalion (521) identical to 42a Jagpanzer Battalion except service life extended to 6/44 and upgrades to 44 Jagdpanzer Battalion;
• 44 Jagdpanzer Battalion (522) identical to 42b Jagdpanzer Battalion except equipped with Hetzers and service life from 7/44 to end of the War.
5) Added the IS-2 M1943 (basically an IS-1 with 122mm gun) (0829) and SU-85M (basically an SU-100 with 85mm gun) (0830) and adjusted production dates and build limits and upgrade paths accordingly of IS-1 M1943 (0763), IS-2 M1944 (0759) and SU-85 (0766).
6) To address the shortage/overage problems cited on the forum the following ground element changes/additions have been made (these should reduce build ups of Hetzers and Jagdpanzer IVs in the pool and reduce shortages of Nashorns and Jagdpanthers):
• Jagdpanzer IV (32) changed from Tank Destroyer to Assault Gun;
• Hetzer (39) changed from Tank Destroyer to Assault Gun;
• Jagdpanzer IV/70(V) (41) changed from Tank Destroyer to Assault Gun;
• Nashorn (38) changed from Heavy Tank Destroyer to Tank Destroyer;
• Jagdpanther (42) changed from Heavy Tank Destroyer to Tank Destroyer, these last two changes to prevent Nashorns and Jagdpanthers from intermingling with Elefants and Jagdtigers.


Changes in AC file
Many changes to aircraft data as follows:
---
GERMANY

• Bf 109E-3 max alt up to 10.5km/34452ft, endurance down to 80min
• Bf 109E-4/B upgrade path from Bf 109F-2 to Fw 190A, maneuver rating up to 34 (same as E-3, will be down by bomber mission), endurance down to 80min, max load up to 552lbs, max alt down to 32811ft
• Bf 109E-7 max alt up to 10.5km/34452ft, endurance down to 80min, max load up to 552lbs
• Bf 109F-2 max load up to 552lbs, max alt up to 11.2km/36748ft, cruise speed down to 500km/h/311mph
• Bf 109F-4 max load up to 552lbs, cruise speed down to 510km/h/317mph
• Bf 109G-14 remove update path to itself, reduce build limit to 30, max load up to 552lbs, endurance up to 70min
• Bf 109G-2 max load up to 552lbs, cruise speed down to 315mph, endurance up to 70min
• Bf 109G-6 max load up to 552lbs, endurance up to 70min
• Bf 109G-6/R2 remove update path to itself, endurance up to 70min, max load up to 552lbs
• Bf 109G-6/U4N endurance up to 70min, max load up to 552lbs, max speed up to 385mph, climb down to 3000ft
• Bf 109K-4 endurance up to 65min, max load up to 1104lbs, max alt up to 41013ft
• Bf 110C max alt down to 32811ft, endurance down to 120min, cruise speed up to 298mph, max speed down to 336mph
• Bf 110C-4/B add upgrade path to Bf 110E-2, endurance down to 120min, cruise speed up to 275mph, max speed down to 333mph, maneuver rating up to 25, max alt down to 32155ft, climb rate up to 1600ft, max load up to 1104lbs
• Bf 110C-5 max speed down to 342mph, endurance down to 120min, cruise speed up to 305mph, max load of 1104lbs added
• Bf 110D-1/R2 max load up to 2206lbs, cruise speed up to 275mph, maxspeed down to 336mph, maneuver +1 to 25, max alt down to 32811ft
• Bf 110E-1/U2 maxspeed down to 336 mph, cruise speed up to 28 5mph, max alt down to 32811, endurance down to 120min, maxload of 1104lbs added
• Bf 110E-2 change upgrade path from Me 410 to Bf 110G-2, reduce build limit to from 8 to 5, max load up to 2207lbs, cruise speed up to 280 mph, max alt down to 34452, endurance down to 120 min
• Bf 110F-4a maxload of 1104 lbs added, maxspeed down to 311 mph, cruise speed up to 264 mph, climb rate down to 2000 ft, max alt up to 32811
• Bf 110G-2 add build limit of 6 and expansion rate of 1, change first date from 6/1942 to 10/1942, use image from Bf 110 E-2, max load up to 2648lbs, endurance down to 120 min, max alt up to 36092, max speed up to 357 mph, cruise speed up to 285 mph
• Bf 110G-4 use image from Bf 110G-2, max load up to 2207lbs, endurance down to 120min, cruise speed down to 270mph, max alt up to 32811
• Bf 110G-4/U8 add build limit of 5 and expansion rate of 1, max load up to 2207lbs, max alt up to 34452ft, endurance down to 120min, maxspeed down to 330mph, cruise speed up to 280mph
• Do 17Z-2 max load up to 2207 lbs
• Do 215B-5 maxload up to 1104 lbs, reliability +2 to 10
• Do 217E-2 endurance down to 225 (1 ton above max load with standard fuel and 4t bombs), cruise speed up to 261 mph,, maxload up to 8822 lbs, build limit +1 to 5, maneuver -5 to 15, durability +4 to 44, reliability +5 to 13, build cost +300 to 1552 - way too cheap for such a big bomber (was at Ju 88 level), add end date of 12/1943
• Do 217J durability +3 to 42, reliability +5 to 13, build cost +300 to 1629, durability +2 to 44
• Do 217N built +1 to 3, durability +3 to 42, reliability +7 to 15, build cost +300 to 1667, durability +2 to 44
• Do 335A maxload up to 1104 lbs, endurance down to 250min, maxspeed down to 466 mph, add build limit of 2 and expansion rate of 1
• Fi 156C endurance up to 160min, cruise speed up to 94 mph
• Fw 189 fuel up to 743 (450 l), add max load of 443 lbs, cruise speed up to 202 mph, maxspeed up to 224 mph, add end date of 12/1944
• Fw 190A remove update path to itself, max load up to 1104 lbs, max alt down to 33795 ft, cruise speed up to 320 mph, endurance down to 90 min, reliability +3 to 8
• Fw 190A-5/U2 max load up to 1104, max alt down to 33795 ft, cruise speed up to 320mph, endurance down to 90 min, reliability +3 to 8
• Fw 190A-8/R2 max load up to 553, fuel up to 1056 (524+115 l), endurance down to 90 min, reliability +5 to 10, max alt down to 31171, max speed up to 379 mph, cruise speed up to 302 mph, add end date of 2/1945
• Fw 190D add expansion rate of 1, max load up to 1104, maxspeed up to 432 mph, cruise speed up to 325 mph, endurance down to 95 min, reliability +5 to 10
• Fw 190F remove update path to itself, max load up to 1104, cruise speed up to 298 mph, max speed up to 382 mph, endurance down to 85 min, max alt down to 31171, remove end date, reliability +5 to 10
• Fw 190G max load up to 2207, maneuver up to 30, max speed up to 392 mph, max alt up to 33795, endurance down to 90 min, cruise speed up to 305 mph, end date from 1/1945 to 6/1944 (end of production), reliability +3 to 8
• Fw 200 remove update path to itself, endurance down to 330min, max alt up to 27890, max load up to 7719, max speed up to 252mph, cruise speed up to 208mph
• Go 244 remove update path to itself, reliability +2 to 10
• He 111 H-20 remove update path to itself, max load up to 4412, fuel up to 5693 (2x700 + 2x1025l wing tanks), endurance down to 350min, cruise speed up to 236 mph, max alt up to 26248 ft, endurance down to 350 min, durability -1 to 41
• He 111H-3 max load up to 4412, fuel up to 5693 (2x700 + 2x1025l wing tanks), endurance up to 340 min, cruise speed up to 224 mph, max alt up to 26248, use image from He 111P, durability -2 to 40
• He 111H-4 reduce build limit from 39 to 30, add expansion rate of 1, max load up to 4412, fuel up to 5693, endurance up to 340 min, max alt up to 26248ft, use image of He 111P, durability -2 to 40
• He 111P fuel up to 5693 (2x700 + 2x1025l wing tanks, no aux tanks in bomb bay), durability -2 to 40, cruise speed up to 230 mph, climb raised to 987ft/min, max alt up to 26248ft, use image of He 111H-4
• He 112 cruise speed up to 267 mph, endurance down to 140 min, add upgrade path to Bf 109E-3, reliability -5 to 10
• He 162A add build limit of 10 and expansion rate of 1, fuel up to 1814 (640+330l), max alt down to 39373
• He 170A (actually He 70F), ammo down to 50, , fuel down to 825 (500 l), max speed down to 224 mph, cruise speed down to 208 mph, max alt down to 22312, endurance up to 180 min
• He 177A-5 max load up to 13232, max alt up to 28874, maneuver +5 to 14 (not a slow/big beast like the B-17), first date from 2/1943 to 7/1943, build limit +2 to 7, durability +4 to 46, reliability -20 to 25 - engine fire problems were cured with modified engine installations
• He 219A build limit of 4 and expansion rate of 1 added, first date delayed from 6/1943 to 10/1943, reliability +7 to 15, max alt down to 31171, endurance up to 265 min
• He 46 max load up to 443
• Hs 123 max load up to 1104, fuel down to 446 (270l), max speed up to 218 mph, endurance down to 120 min, max alt down to 26248, durability +6 to 30 - was not bullet-proof but very resistant to shot damage, cruise speed down to 187 mph
• Hs 126 cruise speed up to 193 mph, endurance down to 165 min
• Hs 129 max load up to 1325, fuel down to 1007 (610l), endurance down to 120 min, reliability raised to 15 - engines were always a source of problems, cruise speed up to 211 mph
• Ju 188E max load to 6614, crew -1 to 4, fuel up to 4785 (2900l), cruise speed up to 249 mph, endurance down to 300 min, max speed up to 323 mph, maneuver +2 to 14, reliability +5 to 13, build limit raised to 5 to counteract the ahistorical early stop of Ju 88A production, max alt up to 31171
• Ju 52 fuel up to 3960 (2400 l), max load down to 3309, cruise speed down to 134 mph, endurance down to 335 min, max alt up to 19688
• Ju 86C sortie ammo down to 75 (no bombs), use air symbol from Ju 86P and image from Ju 86K, max load to 2207, maxspeed down to 199 mph, cruise speed up to 174 mph, endurance down to 320 min, fuel down to 2033 (1500l tanks filled with just 1100l Diesel)
• Ju 86K-2 max load to 2207, max speed up to 233mph, cruise speed up to 196 mph, climb rate up to 1151, use image from Ju 86P, fuel down to 1815 (1500l tanks filled with just 1100 l fuel (not Diesel)), max alt up to 22641, endurance down to 195 min
• Ju 86P use air symbol and image from Ju 86C, fuel down to 4066 (2x1100l (Gasöl = Diesel at 0.84kg/l)), endurance up to 390 min, max alt down to 45278, max speed down to 249 mph, cruise speed down to 149mph
• Ju 87B fuel down to 825 (500l), endurance down to 120 min, cruise speed down to 187 mph, max alt up to 26248, max speed down to 236 mph
• Ju 87D durability +2 to 32 (armor protection was increased and hull strengthened over the Ju 87B), fuel down to 1320 (800l), max alt up to 23953, cruise speed up to 168 mph, endurance down to 200 min, max speed down to 249mph, max load up to 3967
• Ju 87G durability +4 to 34 (armor protection was further increased for better protection from ground fire), max load down to 1104, fuel down to 1320 (800l), max alt down to 22969, cruise speed up to 171 mph, endurance down to 200 min, max speed down to 233 mph, climb rate down to 750ft
• Ju 88A remove empty equipment slots, maxload down to 4412, max speed up to 289 mph, cruise speed up to 261 mph, fuel Data from A-4/D-1 manual, using Rüstzustand B (medium fuel, wing tanks and aux tank in forward bomb bay), fuel up to 4785 (2900l), endurance down to 330 min, max alt up to 27890 (performance data for Ju 88 A-5)
• Ju 88C-2 Rüstzustand B (wing tanks and aux tank in forward bomb bay), fuel up to 4785 (2900l), endurance down to 300 min, max load up to 1104, max alt down to 29530, cruise speed up to 258 mph, max speed down to 298 mph, crew -1 to 3, maneuverability + 10 to 19, reliability +7 to 15
• Ju 88C-6 Rüstzustand B (medium fuel, wing tanks and aux tank in forward bomb bay), fuel up to 4785 (2900l), endurance up to 300 min, max alt down to 29530, maxspeed up to 311 mph, reliability +7 to 15, durability +1 to 42
• Ju 88D-1 Rüstzustand C (max fuel, wing tanks and both bomb bays aux tanks), fuel up to 5907 (3580l), endurance down to 330 min, max speed up to 317 mph, cruise speed up to 274 mph, max alt up to 29530, ammo down to 100
• Ju 88G fuel up to 4785 (2900l), max alt down to 31171, cruise speed up to 286 mph, climb rate up to 1600, reliability +7 to 15, add factory expansion rate of 1, add build limit of 5, build cost -400 to 1289 (way too expensive with 1789)
• Me 210A-1 reduce build limit from 6 to 2 (low production in GER, many more built in Hungary), max load up to 2207, fuel down to 3960 (2400l), max alt up to 34452
• Me 262 fuel up to 4750 (2570l), maxspeed -1 to 541 mph, max alt up to 37732, cruise speed down to 497 mph, endurance up to 75 min, build limit reduced from 15 to 10
• Me 323 use Fw 200 air symbol, max load up to 22052, max alt down to 14767, fuel up to 8811 (6x890 l), endurance down to 300 min
• Me 410A raise build limit from 3 to 5, remove update path to itself, max load up to 2207, fuel down to 3960 (2400l), max alt up to 36092, cruise speed down to 321 mph, endurance down to 200 min, ammo down to 2450
• Si 204A fuel up to 1023 (620l), max load to 2207, max alt to 21000, use air symbol from Do 17P
• Ta 152H fuel down to 1918 (172+268 kg fuselage, 296 kg in wing tanks, 104 kg GM1, 64 kg MW-50 (counted with 50%)), build limit raised to 10, reliability raised to 15 (=less reliable, problems with the second stage engine supercharger), cruise speed down to 342 mph, endurance down to 140 min, max alt up to 48559 ft, add max load of 250kg (drop tank option)
• Fw 190A-8 New 1/1944 model, intended as replacement for Fw 190A/G; not yet integrated into upgrade paths -> upgraded armament, more internal fuel, a bit faster and more durable than Fw 190A, no drop tanks (misplaced on the A), higher production
• Fw 190F-8 New 1/1944 model, intended as replacement for Fw 190F; not yet integrated into upgrade paths -> increased armament (original 190F shall not have MG 131), a bit more bombs, performance, maneuver, durability, higher production
• Ju 87D-5 New 7/1943 model, intended as replacement for Ju 87D; not yet integrated into upgrade paths -> intended as ground straffer version with under wing MG pods and reduced bomb load, ends 12/44 -> other option: a slightly higher performing Ju 87D with a max load of 1.4t (1.8t with reduced fuel only, original has too many bombs)
• Do 217K New 1/1943 model, intended as replacement for Do 217E-2; not yet integrated into upgrade paths -> slightly improved performance, improved armament, ends 12/44
• Ju 88A-4 New 1/1942 model, intended as replacement for Ju 88A; not yet integrated into upgrade paths
• He 111H-6 New 1/1942 model, intended as replacement for He 111H-4; not yet integrated into upgrade paths
----
FINLAND

• Bf 109G-2(F) upgrade path changed to Bf 109G-6(F), first date delayed to 8/1942, Data sync
• Bf 109G-6(F) remove update path to itself, Data sync
• Ju 88A(F) remove update path to itself, Data sync and update to modified Finnish stats:, Rüstzustand A (max load, only wing tanks in use), fuel up to 2772 (1680 l), endurance reduced to 140 min, cruise speed up to 261 mph
• Do 17Z-2(F) remove update path to itself, Data sync
• Fi 156C(F) first date delayed to 10/1941, Data sync
• GladiatorII(F) remove update path to itself
• Hurriane I(F) remove update path to itself
• F.K.52(F) remove update path to itself
• Fokker C.V-E(F) remove update path to itself
• Fokker D.XXI(F) remove update path to itself
• G.50bis(F) remove update path to itself, data sync
• I-153(F) remove update path to itself
• Pe-2(F) wrong upgrade path to soviet Pe-2 removed
• SB-2(F) remove update path to itself
----
ITALY

• CR.32 fuel down to 578 (325+25 l)
• CR.42 maxload to 443 lbs
• G.50 fuel up to 583 (265 kg), max alt down to 32811 (practical, not absolute, ceiling)
• G.55/I Centauro: delay first date to 5/1943, raise build limit from 1 to 3, fuel down to 924 (560 l), max alt down to 39373 (max practical alt), endurance down to 150 min (internal fuel), cruise speed down to 308 mph, max speed up to 395 mph (previous value for 30min engine rating)
• MC.200 Saetta build limit of 3 and expansion rate of 1 added, fuel up to 517 (313 l), endurance down to 80 min, maxload to 222 lbs
• MC.202 Folgore availability date moved from 8/1942 to 1/1942, fuel up to 710 (270+40+40+80l), cruise speed down to 267 mph, endurance up to 110 min
• MC.205 fuel up to 710 (assumed same fuel capacity as MC.202), endurance down to 90 min, max alt up to 37732
• Re.2000 fuel down to 1056 (640 l), cruise speed down to 267 mph, endurance down to 130 min, reliability raised to 15 (bad engine), upgrade path to Re.2001
• Re.2001 fuel down to 717 (240+77+77 l), cruise speed down to 267 mph, endurance down to 120 min
• SM.79 fuel down to 5478 (3320 l), max speed up to 267 mph, max alt up 21328, cruise speed up to 223 mph
----
ROMANIA

• Bf 109G-2(R) build limit down to 1, Data sync
• Bf 109G-6(R) build limit down to 1, remove upgrade path to German Bf 109 G-14
• Hurricane I(R) remove upgrade path to German Bf 109 G-2, reliability +2 to 10 (matching Finnish stats)
• D.520 fuel reduced to 1056 (640l), endurance up to 165 min
• Do 17M(R) remove update path to itself, max load up to 2207
• Fi 156C(R) first date delayed to 10/1941, Data sync
• He 111H-3(R) remove update path to itself, Data sync
• IAR 81B set upgrade path to Bf 109G-6(R) to enable license production established at IAR
• Hs 129B(R) Data sync, max import from 241 down to 140 (~40 for 3 Squadrons + reserve; at minimum 30 more as replacements, excluding captured)
• Ju 52(R) first date delayed to 10/1941, Data sync
• Ju 86K-2(R) Data sync
• SM.79(R) reduce build limit to 1 (no license production), max speed up to 261 mph, fuel down to 5478 (3320 l), max alt down to 20344
• SM.79JR add build limit and expansion rate of 1 (was license-produced), change image to SM.79(R) as both are twin-engined, fuel down to 5478 (3320 l), max speed up to 277 mph, cruise speed up to 227 mph, endurance down to 250 min, maxload down to 1500kg (all other SM.79 have one 250kg bomb too much), max alt up to 24609 (1200/1340PS Jumo engines)
• Ju 87D(R) first date delayed to 3/1943 (delivery to Romania), Data sync
• Ju 88A(R) remove upgrade path to German Ju 188E, first date delayed to 3/1943 (delivery to Romania), Data sync
• Ju 88D-1(R) first date delayed to 3/1943 (delivery to Romania), Data sync
• Bf 110E-1/U1(R) first date delayed to 1/1942, Data sync
----
HUNGARY

• Bf 109F-4(H) change upgrade path from Bf 109 G-14(H) to Bf 109G-2(H), Data sync
• Bf 109G-14(H) remove upgrade path to itself, reduce imports by 100 to 51 (local production), Data sync, build limit from 3 to 2
• Bf 109G-2(H) Data sync
• Bf 109G-6(H) reduce imports by 100 to 73 (local production), Data sync
• Cr.32bis(H) invalid upgrade path removed, data sync
• Fw 189A(H) Data sync
• Fw 190F(H) remove self-update, Data sync
• He 170A(H) fuel down to 825 (500 l), max speed up to 270 mph, cruise speed up to 249 mph, endurance down to 120 min, ammo down to 50
• Ju 52(H) first date delayed to 10/1941, Data sync
• Ju 86K-2(H) Data sync
• Ju 87D(H) wrong upgrade path to Ju 88D-1(H) removed, first date delayed to 6/1942, Data sync
• Ju 88A(H) Data sync, first date moved forward to 1/1943 (were present at Kursk)
• Ju 88D-1(H) Data sync
• Me 210Ca-1(H) reduce build limit to 4, add end date of 10/1944, remove update path to itself, reduce imports to 24 (about 400 built by Danubian aircraft works), Data sync
• Re.2000(H) end date of 12/1943, reduce imports to 70 (185-200 license-built), some data sync, reliability to 10 - not as much engine trouble as the Italians had (better fuel?)
• Re.2000 Heja II new 1942 model, replacing the Re.2000 -> License-built version of the Re.2000 with higher performance, more range and more reliable engine

-----
SLOVAKIA

• Bf 109E-3(S) upgrade path changed from Bf 109G-6(S) to Bf 109G-2(S), Data sync
• Bf 109G-2(S) Data sync
• Bf 109G-6(S) remove update path to itself, Data sync
• Fi 156C(S) first date delayed to 10/1941, Data sync
• Fw 189A(S) first date delayed to 1/1942, Data sync
• He 111H-3(S) remove update path to itself, Data sync
• Ju 87D(S) Data sync
---------
MISC

• Cleared data leftover in position 0176
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Whizar »

Muy por encima, ya que yo solo me fijo en los cambios de reglas, lo que afecta a los rusos lo veo bien.
Yo mismo reutilice HQs combinados para montar ejercitos de tanques como digo en el AAR.
Y durante el '44, en cuanto he acabado de convertir en cuerpos todas las divisiones de infanteria, me sobran la mitad de los Ejercitos Combinados, que no elimino por verguenza torera que diría el poeta.

Los cambios en "formulas" y en unidades no lo se, prefiero no fijarme.
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Eduhausser »

Realmente hay cosas que creo (y hablo sin haberlo probado) que con los datos en la mano pueden ser positivas para la jugabilidad a partir del 43, no obstante tambien creo que se ha limitado ostensiblemente las, ya de por si, pequeñas posibilidades de que dispone el jugador alemán de ganar en el 41 y 42, sobre todo, como ha demostrado EDIPO con el factor aereo.

Antes el diseño aereo no estaba muy pulido, pero al menos 40 Stukas bombardeando eran un factor a tener en cuenta, ahora solo sirve para engordar las listas de bajas alemanas con un impacto nulo en tierra. Por no hablar de la eliminación del factor nieve como elemento de ataque en el bando alemán, lo cual tan solo se ha hecho para eliminar el factor "madness march" tan cacareado en el foro matrix por los soviet fanboys. Con ello se le da al ruso la oportunidad de tener unas fortificaciones inviolables (aunque sean de nivel 2) de cara a afrontar la supuesta ofensiva veraniega del 42, por no hablar del casi 1.5 millon de reemplazos rusos que habra para entonces engordando las filas del RKKA.

Cohincido con Whizar en que acotar el límite de mando o capacidad de los cuarteles generales rusos no es un problema en fechas tan tardías como en la segunda mitad del 43 o 44, que más le da al bueno de maese Whizar tener un 40% de penalización en combate si por el solo peso puede aniquilar armeekorps enteros????

Veremos a ver que pasa, pero la cosa pinta en bastos de cara a la jugabilidad del juego. (al menos como jugador del eje, claro esta...)
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Whizar »

Eduhausser escribió:Cohincido con Whizar en que acotar el límite de mando o capacidad de los cuarteles generales rusos no es un problema en fechas tan tardías como en la segunda mitad del 43 o 44, que más le da al bueno de maese Whizar tener un 40% de penalización en combate si por el solo peso puede aniquilar armeekorps enteros????
Herr Doctor, no lo entiende usted bien, ahora sufro penalizaciones por tener más Ejércitos de los que necesito (me da vergüenza histórica eliminarlos y ser demasiado optimizador), ya que la mayoría los tengo al 50% de capacidad, con las nuevas reglas seguramente tendría los mismos Ejércitos pero al 90%, y seguramente dos Ejecitos de Tanques más, ya que estos sí que los tengo al 90-100%, y dos Ejércitos Combinados que los tengo como Ejércitos de Tanques camuflados que con las nuevas reglas me hubiera gastado 15+15 APs para hacerlos de Tanques desde el origen.

No sé qué es la "madness march", ya que no frecuento los foros de matrix (mi psiquiatra me lo tiene prohibido), pero por el contexto, me imagino que serán los ataques en snow de la Wehrmacht, si es en el '41 no lo veo mal (ya que por el equipo, el invierno suave ya era un problema organizativo serio), lo de la Luftwaffe pinta peor y no me gusta, yo prefiero un alemán fuerte y combativo en el '42, sino donde está la diversión.
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Eduhausser »

Whizar escribió:Herr Doctor, no lo entiende usted bien, ahora sufro penalizaciones por tener más Ejércitos de los que necesito (me da vergüenza histórica eliminarlos y ser demasiado optimizador), ya que la mayoría los tengo al 50% de capacidad, con las nuevas reglas seguramente tendría los mismos Ejércitos pero al 90%, y seguramente dos Ejecitos de Tanques más, ya que estos sí que los tengo al 90-100%, y dos Ejércitos Combinados que los tengo como Ejércitos de Tanques camuflados que con las nuevas reglas me hubiera gastado 15+15 APs para hacerlos de Tanques desde el origen
:shock: aclarado entonces maese Whizar...ahora ya me queda claro y por lo tanto me sumo en la mas profunda depresión.. :nervios:
En cuanto a las penalizaciones de la nieve, efectivamente, se refiere a eso, por lo tanto yo no restaría combatividad en los CV de ataque, si no en el abastecimiento y solo en las nieves del primer invierno.
Whizar escribió: lo de la Luftwaffe pinta peor y no me gusta, yo prefiero un alemán fuerte y combativo en el '42, sino donde está la diversión.
Veo que remamos en la misma dirección maese Whizar...debería usted pasarse por el foro matrix (aunque con limitaciones médicas por parte de su psiquiatra.. :mrgreen: ) y aportar un poco de sensatez al personal, que parece que esto que acaba usted de decir, no lo ven lógico.
Yo no pido poner a un alemán ultra dotado a lo Rocco Sigfredi, si no, al menos histórico.... y una luftwaffe arruinada a finales del 41 es un despropósito....

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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Lannister »

No salimos de uno y nos metemos en otro:

http://www.matrixgames.com/forums/tm.asp?m=3031700

V1.05.60 – February 6, 2012

New Features and Rule Changes

1. Formula Change - Decreased flak losses for the dive bombers and fighter bombers.
2. AI Improvements – Improved and adjusted Soviet attacking AI.

Bug Fixes

1. Fixed a crash bug that may occur due to combat reporting problem.
2. Fixed the editor so that setting the fort level in a hex will now remove any fort in the hex
instead of leaving a fort level of 0 (10%).
3. Fixed a bug where a scenario could begin with objective victory points already awarded
unintentionally to one side.
4. Fixed a problem where the screen was going black when the game was inactive

Tendremos que probar esa bajada de efectividad de la AA.
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por vlcz »

Eduhausser escribió: En cuanto a las penalizaciones de la nieve, efectivamente, se refiere a eso, por lo tanto yo no restaría combatividad en los CV de ataque, si no en el abastecimiento y solo en las nieves del primer invierno.
que viene siendo a lo que me referia anteriormente... :blabla:
Eduhausser escribió: el factor "madness march" tan cacareado en el foro matrix por los soviet fanboys.
por una vez con razon por cierto, no creo que ni los mas recalcitrantes panzer fanboys pretendan (pretendais? 8) )que era normal la vuelta a contra-ofensivas brutales una semana despues de estar malamente aguantando, y no por haber sido muy previsor y haber tenido los panzer en polonia , sino con la gente del frente... vamos que a mi me daba verguenza hacerlo (por suerte no me ha tocado sufrirla).
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Eduhausser »

vlcz escribió:por una vez con razon por cierto, no creo que ni los mas recalcitrantes panzer fanboys pretendan (pretendais? )que era normal la vuelta a contra-ofensivas brutales una semana despues de estar malamente aguantando, y no por haber sido muy previsor y haber tenido los panzer en polonia , sino con la gente del frente... vamos que a mi me daba verguenza hacerlo (por suerte no me ha tocado sufrirla).
Define ofensivas brutales, por que si por ofensivas brutales se entienden contraataques que puedan embolsar un ejército soviético por ejemplo no lo veo en absoluto ahistórico, a la mente se me vienen las contraofensivas alemanas durante el inicio de la primavera del 42.
A parte de que un jugador ruso agresivo durante el invierno puede dejar tan vapuleado el frente que luego resulte muy complicado hacer ni tan siquiera un reconocimiento en fuerza y voy a citar nombres; por ejemplo von Moltke, un jugador brutal que sabe exprimir el máximo en ataque del ejército rojo durante el invierno (lo estoy sufriendo en mis carnes).
Creo que restar posibilidades al jugador alemán hace un flaco favor a la jugabilidad. A este paso me veo a todos los jugadores soviéticos enfrentándose aburridamente a la IA.
Los que jugamos con los alemanes sabemos que tenemos un 90% de posibilidades de perder, si aun restamos este ratio y lo acercamos al 100%, el estímulo baja hostensiblemente.

Como ves nadie pone ni un solo pero a las reglas invernales o a la capacidad de creación de SU's, unidades, etc, etc que tiene el ejército rojo, sin embargo ir cortando las escasas alas que tiene la wehrmacht, es poco práctico, la verdad.

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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por karbo »

Tras mis ligeras experiencias, como aleman, el juego esta muy bien, pero intenta abarcar tanto que falla en asuntos gordos, encorsetando demasiado al Eje:

- Porque el Eje esta atado a un OOB historico y la URSS no? No lo entiendo, con el Eje ni siquiera te dejan crear SUs y del 43 en adelante los aviones y tanques se acumulan por miles en los almacenes.

- El asunto del invierno de 1941: no entiendo eso de meter penalizaciones "a huevo", lo que resulta en un tira y afloja a lo largo de los parches del juego, ademas de que obliga al Eje aceptar unas penalizaciones "por que si", que no tiene el bando sovietico, al final resulta en partidas en las que 1 mes antes del invierno el aleman ya esta preparandolo, para al final comerse la inevitable penalizacion, no tiene sentido. La solucion que le veo es poder gastar un determinado de puntos AP en equipar divisiones para el invierno, un estilo a la motorizacion de las IDs.
Obviamente seria un costo caro, y si quieres tener a la Wehrmatch "invernalizada", pues toca ahorrar APs desde Septiembre, lastrando tu capacidad ofensiva, si te la juegas el todo por el todo a la derrota del Ejercito Rojo en 1941, en invierno atente a las consecuencias. Debe haber alguna forma de permitir al Eje prepararse para en invierno.

- Asunto de la limitacion geografica de las unidades aliadas. Si bien esto refleja los impedimentos politicos y morales de alejar a las tropas de sus paises, no tiene sentido desde el momento en el que al jugador sovietico si se le permite recoger los bartulos y abandonar Ukrania o amplios territorios de la patria evitando cercos, cuando por ejemplo Stalin no abandono Kiev y tantos otras posiciones debido a estos motivos. se deberia llegar a algun equilibrio, bloqueando el movimiento de tropas sovieticas hacia fuera de determinadas zonas hasta algun turno, o que al abandonar una determinada zona antes de alguna fecha resulte en un bajon de moral, como a los finlandeses, o yo que se. Lo que me lleva a otro punto...

- Asunto de la moral. Los anteriores puntos son simples detalles comparados con este, la representacion de la moral es una chapuza, no sigue ninguna logica. Tan dificil es que la moral se mueva en funcion de la cantidad de bajas propias y las ganancias territoriales? Yo he sufrido esperpentos como retener Leningrado, Smolenks y el Donensk en 1944 y tener reemplazos con moral 65, mientras que los sovieticos con 4 veces o mas bajas mas que yo reciben con moral +70. Teniendo en cuenta de que en este juego es mas decisiva la moral que el TOE en los combates, la cosa se pone imposible, pues tus Ids, aun a mas del 90% del TOE tienen un pauperrimo CV de 4 o 5.

- Asunto de los cuerpos de infanteria sovieticos. Segun lo que habia leido sobre la 2GM tenia la idea de que un cuerpo de infanteria o blindado sovietico eran equivalentes a una division alemana semejante, pero lo que ocurre a partir de 1943, y agravado por el asunto de la moral que he expuesto antes, es que en el WitE los cuerpos de infanteria son superiores a un Armeekorps completo, solo que ademas ocupan solo 1 ficha, sumado a que el jugador sovietico puede crear cuantos quiera y equiparlos con los SUs que quiera, hace imposible cualquier defensa, puesto que atacando con 9 cuerpos+2divisiones de artilleria, pulverizan cualquier posicion atrincherada incluso a nivel 3 o 4, si tus tropas resisten por la entrada en accion de reservas en retaguardia, las IDs que sostienen el frente estan tan tocadas que otro asalto semejante al turno siguiente acaba por derrotarlas y dejarlas fuera de combate con el TOE por los suelos. En resumen, aun si por un casual no has sido derrotado has de retirarte.

- Contraaataques. No se que ocurre a partir de 1943 que cuando como aleman concentras tus 3 o 4 PzDiv en plena forma y celosamente guardadas, rebañas otras 3 o 4 IDs para por fin darle una leccion ese sovietico que acaba de conseguir una cabeza de puente en el Dnieper, aventajas considerable en CVs ( 3 a 1 o mas ), tambien ventaja numerica en hombres, tanques y carros, el apoyo aereo esta listo, tus tropas atacaran desde varias direcciones a tropas sovieticas presumiblemente desgastadas por la tremenda batalla del turno anterior en la que te han desalojado de tus posiciones comiendose 5000 bajas, no tienen atrincheramiento... pues bien, despues de tanto sufrimiento te relames de las ganas de darle una leccion, ordenas el ataque y...
El enemigo se retira, bajas propias 4000 y 40 tanques, bajas enemigas 4000 y 80 tanques, dando la impresion de que la diferencia de bajas en tanques ha sucedido solo gracias a la Luftwaffe... Pues vaya puta mierda, te quedas con las pobre IDs mas gastadas que antes, tardaras turnos en recuperarlas, por unas bajas que el ruso ni notara...
Contraatacar aun en situaciones clarisimas solo sirve para desgastar al aleman, es mejor no mover un dedo, colocar tus PzDiv en modo reserva y esperar a que actuen, en tal caso tus bajas seran de 1000 y 20 tanques, y las rusas de 10000 y 200 tanques.
No tiene ningun sentido.



Ala, ya me he desahogado, perdon por el tocho :mrgreen:


EDIT: seguro que como sovietico tambien hay muchisimas cosas injustas y que estan mal balanceadas, pero no he jugado con las hordas bolcheviques, asi que por favor, no os corteis y posteadlas 8)
Última edición por karbo el 07 Feb 2012, 15:50, editado 1 vez en total.
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Eduhausser
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por Eduhausser »

Gran aporte herr Karbo...... :aplauso:
No te disculpes por dar tu opinión, aquí, en este foro no molesta, si fuera hereje otro gallo nos cantaría a los disidentes .... :mrgreen:

Tan solo me permito romer una lanza en favor del diablo (es decir el ejército rojo... :mrgreen: ):
karbo escribió:El asunto del invierno de 1941: no entiendo eso de meter penalizaciones "a huevo", lo que resulta en un tira y afloja a lo largo de los parches del juego, ademas de que obliga al Eje aceptar unas penalizaciones "por que si", que no tiene el bando sovietico, al final resulta en partidas en las que 1 mes antes del invierno el aleman ya esta preparandolo, para al final comerse la inevitable penalizacion, no tiene sentido. La solucion que le veo es poder gastar un determinado de puntos AP en equipar divisiones para el invierno, un estilo a la motorizacion de las IDs.Obviamente seria un costo caro, y si quieres tener a la Wehrmatch "invernalizada", pues toca ahorrar APs desde Septiembre, lastrando tu capacidad ofensiva, si te la juegas el todo por el todo a la derrota del Ejercito Rojo en 1941, en invierno atente a las consecuencias. Debe haber alguna forma de permitir al Eje prepararse para en invierno.
En este punto me temo no estar decuerdo con usted, puesto si de lo que hablamos es de rigor histórico, no podemos obviar la terrible sorpresa que fue para el ejército alemán el terrible invierno del 41-42, el cual fue el más frio en mas de 70 años (dependiendo de los autores, y eso es decir mucho en Rusia), a parte de ello es importante dar un respiro al ejército rojo y sus momentos de gloria tras los varapalos de la campaña de verano del 41. Su implantación me parece correcta, ahora bien, se le debería dar más importancia al factor fortificación en defensa, sobre todo en el apartado moral.
karbo escribió:- Asunto de la limitacion geografica de las unidades aliadas. Si bien esto refleja los impedimentos politicos y morales de alejar a las tropas de sus paises, no tiene sentido desde el momento en el que al jugador sovietico si se le permite recoger los bartulos y abandonar Ukrania o amplios territorios de la patria evitando cercos, cuando por ejemplo Stalin no abandono Kiev y tantos otras posiciones debido a estos motivos. se deberia llegar a algun equilibrio, bloqueando el movimiento de tropas sovieticas hacia fuera de determinadas zonas hasta algun turno, o yo que se.
En este punto tampoco cohincido estimado kamerad, de nuevo aludo a los mismo argumentos, si lo que pretendemos el bando aleman es historicidad, no deberíamos renunciar a ella. Las limitaciones políticas de los paises satélites del eje, deben mantenerse. Hubiera sido impensable políticamente ver una división finesa atacando Kharkov, por poner un ejemplo. Otra cuestión es que no haya ningún impedimento a la hora que el jugador soviético, decida abandonar a su suerte a toda Ukrania. Hay muchos juegos en donde hay reglas de condicionamiento político en este sentido, por ejemplo, yo pondría una bajada hostensible de moral nacional al RKKA si no se mantienen unos minimos de unidades en concepto de guarnición, lo que obligaría al jugador soviético de tomar decisiones importantes en este sentido.
Como se que este argumento tiene su contra réplica en lo referente a las ordenes de festung de Hitler, se podría hacer algo similar en areas muy localizadas como Stalingrado (en el caso que el alemán llegara allí), lo que daría tambien mucha mobilidad al juego pues en ocasiones podría ser interesante para un jugador soviético avispado permitir el avance hasta la ciudad del Volga si luego el aleman va a tener constricciones operacionales en el sector.
karbo escribió: Asunto de la moral. Los anteriores puntos son simples detalles comparados con este, la representacion de la moral es una chapuza, no sigue ninguna logica. Tan dificil es que la moral se mueva en funcion de la cantidad de bajas propias y las ganancias territoriales? Yo he sufrido esperpentos como retener Leningrado, Smolenks y el Donensk en 1944 y tener reemplazos con moral 65, mientras que los sovieticos con 4 veces o mas bajas mas que yo reciben con moral +70. Teniendo en cuenta de que en este juego es mas decisiva la moral que el TOE en los combates, la cosa se pone imposible, pues tus Ids, aun a mas del 90% del TOE tienen un pauperrimo CV de 4 o 5.
Completamente de acuerdo !!!!
karbo escribió:- Asunto de los cuerpos de infanteria sovieticos. Segun lo que habia leido sobre la 2GM tenia la idea de que un cuerpo de infanteria o blindado sovietico eran equivalentes a una division alemana semejante, pero lo que ocurre a partir de 1943, y agravado por el asunto de la moral que he expuesto antes, es que en el WitE los cuerpos de infanteria son superiores a un Armeekorps completo, solo que ademas ocupan solo 1 ficha, sumado a que el jugador sovietico puede crear cuantos quiera y equiparlos con los SUs que quiera, hace imposible cualquier defensa, puesto que atacando con 9 cuerpos+2divisiones de artilleria, pulverizan cualquier posicion atrincherada incluso a nivel 3 o 4, si tus tropas resisten por la entrada en accion de reservas en retaguardia, las IDs que sostienen el frente estan tan tocadas que otro asalto semejante al turno siguiente acaba por derrotarlas y dejarlas fuera de combate con el TOE por los suelos. En resumen, aun si por un casual no has sido derrotado has de retirarte.
Tambien de acuerdo, no obstante hay que apuntar que un cuerpo de rifles soviético de épocade la operacion Zitadelle, por poner un ejemplo no se parece en nada a otro de Bragation o 1945, su TOE debería estar acorde a ello.
karbo escribió:- Contraaataques. No se que ocurre a partir de 1943 que cuando como aleman concentras tus 3 o 4 PzDiv en plena forma y celosamente guardadas, rebañas otras 3 o 4 IDs para por fin darle una leccion ese sovietico que acaba de conseguir una cabeza de puente en el Dnieper, aventajas considerable en CVs ( 3 a 1 o mas ), tambien ventaja numerica en hombres, tanques y carros, el apoyo aereo esta listo, tus tropas atacaran desde varias direcciones a tropas sovieticas presumiblemente desgastadas por la tremenda batalla del turno anterior en la que te han desalojado de tus posiciones comiendose 5000 bajas, no tienen atrincheramiento... pues bien, despues de tanto sufrimiento te relames de las ganas de darle una leccion, ordenas el ataque y... El enemigo se retira, bajas propias 4000 y 40 tanques, bajas enemigas 4000 y 80 tanques, dando la impresion de que la diferencia de bajas en tanques ha sucedido solo gracias a la Luftwaffe... Pues vaya puta mierda, te quedas con las pobre IDs mas gastadas que antes, tardaras turnos en recuperarlas, por unas bajas que el ruso ni notara...Contraatacar aun en situaciones clarisimas solo sirve para desgastar al aleman, es mejor no mover un dedo, colocar tus PzDiv en modo reserva y esperar a que actuen, en tal caso tus bajas seran de 1000 y 20 tanques, y las rusas de 10000 y 200 tanques.No tiene ningun sentido.
Ni un pero, tienes toda la razón y lo comparto todo :aplauso: :aplauso: , es más yo añadiría la defenestración que ha sufrido la Luftwaffe, la cual se haconvertido en un arma inoperante en fecha tan temprana como 1942....
A parte de ello, donde estan las diferencias entre las armas de nueva generación alemanas con respecto a las soviéticas....los datos históricos claman al cielo. Estamos de acuerdo que un T-34/85 es un arma formidable, pero podía ser destruido a 1500 m por un panther en la estepa (más si le atizaba de flanco...) mientras que el carro soviético al tener una optica inferior no podía soñar con alcanzar esas distancias efectivas, esto es tan solo un ejemplo, que debería ser tomado en cuenta.
Por otro lado, donde estan los Arko alemanes ??? es decir el equivalente a las divisiones de artillería soviética? (Artillería de cuerpo), a mi juicio, si no en unidades visibles en campaña, se debería asignar un grupo de batallones o regimientos de artillería para su uso en ataques de ruptura, de esta manera no nos encontraríamos a asaltos de entidad apoyados por un par de escualidos batallones de artillería y/o ingenieros..... no se, son cosas que al igual que mi estimado kamerad Karbo se nos ocurren para mejorar la eficacia del juego.

Un abrazo mein kameraden.
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Re: Gary Grigsby's War in the East: Don to the Danube

Mensaje por karbo »

Todo se puede discutir, kamerad :mrgreen:


En este punto me temo no estar decuerdo con usted, puesto si de lo que hablamos es de rigor histórico, no podemos obviar la terrible sorpresa que fue para el ejército alemán el terrible invierno del 41-42, el cual fue el más frio en mas de 70 años (dependiendo de los autores, y eso es decir mucho en Rusia), a parte de ello es importante dar un respiro al ejército rojo y sus momentos de gloria tras los varapalos de la campaña de verano del 41. Su implantación me parece correcta, ahora bien, se le debería dar más importancia al factor fortificación en defensa, sobre todo en el apartado moral.
Fue un invierno excepcionalmente frio, pero el invierno no llega de un dia para otro, he leido testimonios de alemanes que para Octubre estaban preocupadisimos pues ya pasaban frio y sin embargo aun no era invierno. Si el equipo invernal no llego fue por el cabo austriaco, que se empeño en que el ER seria destruido antes y no seria necesario. Lo que propongo de la invernalizacion seria muy caro en APs y las dejaria un turno sin movimientos ofensivos ( por ejemplo ), de modo que si quieres tener equipadas como dios manda a la mayoria de tus divisiones olvidate de reasignar lideres o tropas de un lado a otro y deberas hacer una pausa obligada, habria que regularlo para que fuera suficiente para permitir al sovietico rehacerse. Lo enfoco como posibilitar 2 opciones siendo aleman, tomar la historica, es decir, un ordago apostando todo, o una version mas conservadora, permitiendote conservar tu ejercito, pero al precio de no lanzar Taifun y llegar a los arrabales de Moscu y Rostov, como si historicamente la Wehrmatch se hubiera detenido tras Kiev, a finales de Septiembre.
En este punto tampoco cohincido estimado kamerad, de nuevo aludo a los mismo argumentos, si lo que pretendemos el bando aleman es historicidad, no deberíamos renunciar a ella. Las limitaciones políticas de los paises satélites del eje, deben mantenerse. Hubiera sido impensable políticamente ver una división finesa atacando Kharkov, por poner un ejemplo. Otra cuestión es que no haya ningún impedimento a la hora que el jugador soviético, decida abandonar a su suerte a toda Ukrania. Hay muchos juegos en donde hay reglas de condicionamiento político en este sentido, por ejemplo, yo pondría una bajada hostensible de moral nacional al RKKA si no se mantienen unos minimos de unidades en concepto de guarnición, lo que obligaría al jugador soviético de tomar decisiones importantes en este sentido.
Como se que este argumento tiene su contra réplica en lo referente a las ordenes de festung de Hitler, se podría hacer algo similar en areas muy localizadas como Stalingrado (en el caso que el alemán llegara allí), lo que daría tambien mucha mobilidad al juego pues en ocasiones podría ser interesante para un jugador soviético avispado permitir el avance hasta la ciudad del Volga si luego el aleman va a tener constricciones operacionales en el sector.
En realidad estamos deacuerdo. Yo lo enfocaba en el sentido de "o todos follamos, o la p**a al rio" :mrgreen: Concuerdo con su idea de obligar a dejar guarniciones en determinados sitios, siendo asi para los 2 bandos y esto enlazarlo con las variaciones de moral.

Un placer leerle, ya me ha fastidiado lo de su partida con Bletchkov :(
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