NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
Nuevo parche beta, en rojo lo que considero una interesante mejora:
BALTIC CAMPAIGN 0.25B /SAI v1.31 FIXES-CHANGES-UPDATES:
* Estimated speed no longer shown for enemy land targets.
* No more errors if double ships in scenarios (regular game).
* Changed upgrade procedure. When an upgrade is available, ships of that class sent to repair or refit will be upgraded. This gives the player some choice of when to do the upgrade (note : there are very few upgrades in the Baltic campaign).
* Nation flag in main window will now be shown in campaign scenarios;
* Option offered to concede scenarios when the AI is running an operation and the player does not want to contest it.
* Reinforcments, upgrades and withdrawals now shown under reinforcement tab.
* Changed the OOB a little making German submarines available earlier among other things.
* Fixed bug with objective dates and some other things in in saved campaigns.
* Player laid minefields now remain after the scenario, though they are depleted each campaign turn. A player laid minefield will be gone after roughly 10 weeks.
* The player may add one minefield objective of his own each campaign turn. These give 0 points but allows the player to lay a minefield where he wants. Together with the item above this gives completely new possibilities for offensive mine warfare.
BALTIC CAMPAIGN 0.25B /SAI v1.31 FIXES-CHANGES-UPDATES:
* Estimated speed no longer shown for enemy land targets.
* No more errors if double ships in scenarios (regular game).
* Changed upgrade procedure. When an upgrade is available, ships of that class sent to repair or refit will be upgraded. This gives the player some choice of when to do the upgrade (note : there are very few upgrades in the Baltic campaign).
* Nation flag in main window will now be shown in campaign scenarios;
* Option offered to concede scenarios when the AI is running an operation and the player does not want to contest it.
* Reinforcments, upgrades and withdrawals now shown under reinforcement tab.
* Changed the OOB a little making German submarines available earlier among other things.
* Fixed bug with objective dates and some other things in in saved campaigns.
* Player laid minefields now remain after the scenario, though they are depleted each campaign turn. A player laid minefield will be gone after roughly 10 weeks.
* The player may add one minefield objective of his own each campaign turn. These give 0 points but allows the player to lay a minefield where he wants. Together with the item above this gives completely new possibilities for offensive mine warfare.

- lecrop
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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
¿Estáis probando la campaña? ¿qué os parece?
A mí me está gustando bastante, creo que tiene posibilidades para irle añadiendo miles de detalles que puedan convertir a este juego en algo realmente grande. Me acaban de hundir un destructor y enviado a un CL a carenero, con detalles chulos como librarse del cargamento de minas debido a los daños del buque, o el desesperado disparo de los torpedos del destructor condenado a hundirse, etc...
A mí me está gustando bastante, creo que tiene posibilidades para irle añadiendo miles de detalles que puedan convertir a este juego en algo realmente grande. Me acaban de hundir un destructor y enviado a un CL a carenero, con detalles chulos como librarse del cargamento de minas debido a los daños del buque, o el desesperado disparo de los torpedos del destructor condenado a hundirse, etc...

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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
Pues bueno....mis opiniones son algo diferentes al respecto.
Que tiene grandes posibilidades desde luego. Pero que ahora mismo es injugable, también.
1-Primera partida: tengo que dejarla porque mis buques capitales aparecen en NIGERIA
2-Segunda: tengo que dejarla porque paso turnos y turnos y turnos y turnos y nunca aparecen misiones para realizar.
3-tercera: ...no me he atrevido ni a empezarla.
Pero bueno, ya lo parchearán, eso seguro.
Que tiene grandes posibilidades desde luego. Pero que ahora mismo es injugable, también.
1-Primera partida: tengo que dejarla porque mis buques capitales aparecen en NIGERIA
2-Segunda: tengo que dejarla porque paso turnos y turnos y turnos y turnos y nunca aparecen misiones para realizar.
3-tercera: ...no me he atrevido ni a empezarla.
Pero bueno, ya lo parchearán, eso seguro.

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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI

Pues a mí no me ha pasado eso de Nigeria. Si es cierto que mucha profusión de misiones no me han salido, pero más o menos van saliendo. Ahora hay la opción de arrancar una misión minadora a motu propio, espero que lo hagan con el resto de tipos de misión, y vayan añadiendo cosas y mejorando esos bugs.

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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
Nuevo parche beta 0.26B
BALTIC CAMPAIGN 0.26B FIXES/CHANGES:
Campaign:
* Fates of all sunk ships and submarines is now stored, can be viewed during the campaign and at end of campaign.
* Submarines deployed near minefields run a risk of blundering into the minefield and getting sunk.
* Enemy forces could very occasionally start off Africa. This is fixed. Fremen se quedará más tranquilo
* Grey dot shown at entry point for friendly ports.
* Having lead division set to a division that is not active will not cause an error message.
* Improved updating of ship list and OP expenditure in main window after training is set in force window.
* Fixed various minor issues with how the AI selects its forces.
* Saving the campaign now functions during a campaign scenario.
* Fixed error in display of ships in bases tab.
* It is no longer possible to access enemy divisions in the bases tab.
* Bug with reassigning ships fixed.
* Rebasing now works properly.
* Improved various displays and listings, adding more info.
* Clicking on a division or ship in the campaign screen will highlight the base of that division/ship on the map.
* Increased the effectiveness of player laid minefields.
* Mandatory objective status saved.
* Limit for training introduced. Training limit is four times the repair capacity.
* Risk of training accidents was inadvertently too low (1 in 200000 or so). Now corrected to roughly 1 in 500.
* Fixed a bug in training that could cause only division flagships to be trained.
* Force list now reverts to original sorting when closed and reopened.
* Max two ships per divisions can carry mines.
* Baltic Campaign, Added a second force for Russia, the Gulf of Riga operations group. This was not really created until later but it was a good name for an other force.
* Refined the OOB for the Baltic campaign.
Game:
* Game will pause on new report if "Pause on sightings" is selected..
* Game pauses on friendly ships avoiding submarine torpedoes if "Pause on sub sighting" is selected.
* Improved ship movements on very fast and ultra fast game speeds.
Notes:
As base limits are now enforced, you might have to rebase some ships if continuing a saved campaign. Kiel for example will likely be overloaded and you will have to rebase the a lot of the HSF to Wilhelmshaven (which has been aded to the base list). Also OOB data changes will not apply to games already started. There are some issues that might cause cumulative problems, so overall it might be best to restart campaigns.
BALTIC CAMPAIGN 0.26B FIXES/CHANGES:
Campaign:
* Fates of all sunk ships and submarines is now stored, can be viewed during the campaign and at end of campaign.
* Submarines deployed near minefields run a risk of blundering into the minefield and getting sunk.
* Enemy forces could very occasionally start off Africa. This is fixed. Fremen se quedará más tranquilo

* Grey dot shown at entry point for friendly ports.
* Having lead division set to a division that is not active will not cause an error message.
* Improved updating of ship list and OP expenditure in main window after training is set in force window.
* Fixed various minor issues with how the AI selects its forces.
* Saving the campaign now functions during a campaign scenario.
* Fixed error in display of ships in bases tab.
* It is no longer possible to access enemy divisions in the bases tab.
* Bug with reassigning ships fixed.
* Rebasing now works properly.
* Improved various displays and listings, adding more info.
* Clicking on a division or ship in the campaign screen will highlight the base of that division/ship on the map.
* Increased the effectiveness of player laid minefields.
* Mandatory objective status saved.
* Limit for training introduced. Training limit is four times the repair capacity.
* Risk of training accidents was inadvertently too low (1 in 200000 or so). Now corrected to roughly 1 in 500.
* Fixed a bug in training that could cause only division flagships to be trained.
* Force list now reverts to original sorting when closed and reopened.
* Max two ships per divisions can carry mines.
* Baltic Campaign, Added a second force for Russia, the Gulf of Riga operations group. This was not really created until later but it was a good name for an other force.
* Refined the OOB for the Baltic campaign.
Game:
* Game will pause on new report if "Pause on sightings" is selected..
* Game pauses on friendly ships avoiding submarine torpedoes if "Pause on sub sighting" is selected.
* Improved ship movements on very fast and ultra fast game speeds.
Notes:
As base limits are now enforced, you might have to rebase some ships if continuing a saved campaign. Kiel for example will likely be overloaded and you will have to rebase the a lot of the HSF to Wilhelmshaven (which has been aded to the base list). Also OOB data changes will not apply to games already started. There are some issues that might cause cumulative problems, so overall it might be best to restart campaigns.

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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
Ya esta anunciada oficialmente el add-on de las campañas... se cae la del Adriatico pero meten 2 del atlantico de 1916 en adelante
En principio sale entre febrero y marzo.
http://forums.navalwarfare.net/showthre ... 72590a64e0
Por cierto, ya confirmaron que lo siguiente sera guerra ruso japonesa que podria estar para verano
En principio sale entre febrero y marzo.
http://forums.navalwarfare.net/showthre ... 72590a64e0
Por cierto, ya confirmaron que lo siguiente sera guerra ruso japonesa que podria estar para verano

"Non vi sed arte, No por la fuerza sino por la astucia", LRDG
"Lo mejor en la vida es estar borracho, y lo segundo mejor es estar salido" Tyrion Lannister, Poeta.
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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
es de pago o se incluye?nomada_squadman45 escribió:Ya esta anunciada oficialmente el add-on de las campañas... se cae la del Adriatico pero meten 2 del atlantico de 1916 en adelante
En principio sale entre febrero y marzo.
http://forums.navalwarfare.net/showthre ... 72590a64e0
Por cierto, ya confirmaron que lo siguiente sera guerra ruso japonesa que podria estar para verano
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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
De pago, 15 dolares... me sige pareciendo un timo no dar al menos UNA campaña gratis por lo prometido... pero bueno.
"At present our pricing estimate is around $14.99 for the campaign expansion."
http://wargamer.com/forums/posts.asp?t=585696
Por cierto no me acordaba, dicen que tras el RJW vendra uno de la la 2ªGM, ESA GRAN DESCONOCIDA!!!
"At present our pricing estimate is around $14.99 for the campaign expansion."
http://wargamer.com/forums/posts.asp?t=585696
Por cierto no me acordaba, dicen que tras el RJW vendra uno de la la 2ªGM, ESA GRAN DESCONOCIDA!!!

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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
Bueno, han colgado un semi AAR en PDF de la campaña del Atlantico Norte, no llega al nivel al que por aqui se nos "mal acostumbra" pero menos da una piedra... salvo que acierte en dentadura
http://forums.navalwarfare.net/showthre ... f10ce2ee9f

http://forums.navalwarfare.net/showthre ... f10ce2ee9f
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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
http://forums.navalwarfare.net/showthre ... ead/page16
Sale el patch v 1.50 como preparación a la salida de la expansión de campaña que saldrá en los próximos dias; se ha de parchear sobre una instalación limpia SAI 1.0 del simulador.
Sale el patch v 1.50 como preparación a la salida de la expansión de campaña que saldrá en los próximos dias; se ha de parchear sobre una instalación limpia SAI 1.0 del simulador.
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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
Lo sacan porque el add-on de las campañas esta a dias vista...
El parche añade muchas cosas interesantes como el poder ver una imagen del barco (no todos traen pero bueno) la lista es la siguiente y me quedo con tres, lo de los submarinos es importante para la campaña como el poder mandar navios tocados para casita oooo y tambien añadieron para las batallas rapidas una de japoneses contra americanos
* Protected cruisers now better simulated.
* Game will pause on new report if "Pause on sightings" is selected.
* Game pauses if friendly ships are avoiding submarine torpedoes if "Pause on sub sighting" is selected.
* Improved ship movements on very fast and ultra fast game speeds.
* Added ship pictures.
* Tweaked submarines to make attacks slightly more frequent.
* Unknown ships in firing messages has been fixed.
* Damaged ships can now be detached and ordered home manually.
* Made it more difficult to identify the ship class of enemy ships at night and in bad visibility.
* AI better at supporting friendly forces in combat on the operational level.
* Tweaked submarine losses from varius causes to generally increase submarine attrition.
* Adjusted station keeping for screening divisions.
* Added "Paused" text when game is paused.
* Divisions and ships now run a risk of losing contact with their formation at night or in fog if playing on rear admirals or admirals level. The risk is larger for divisions on screen, scout or searchline.
* The game can now be run on "Fast" during combat situations. Note however that simulation realism may suffer slightly, especially concerning torpedo hits.
* British preadreadnought battleships will now use "box" formation wen cruising, just as BBs will.
* Addded autosave function.
* Weather value will not go out of range;
* Added quick button for cruise speed (16 knots).
* Various scenario upgrades
Poquito a poquito el juego se completa, ahora tras sacar la campaña toca guerra ruso japonesa (mola) y luego ya dijeron que tiraban para la 2ªGM esa gran desconocida
pero lo que no esta claro es que van a hacer con cosas como la guerra del 98 o la desaparecida campaña del Adriatico... han dicho de todo un poco, desde que podrian hacer una del mediterraneo hasta dejarla de lado...
PD: otro tema es que haran o no con el tema multiplayer... yo quisiera ver TCP/IP para el que quiera y pueda quedar a una hora a jugar pero un WEGO por turnos de 5-10-15 minutos no estaria mal aunque supondria ponteciar mucho la IA tactica.
El parche añade muchas cosas interesantes como el poder ver una imagen del barco (no todos traen pero bueno) la lista es la siguiente y me quedo con tres, lo de los submarinos es importante para la campaña como el poder mandar navios tocados para casita oooo y tambien añadieron para las batallas rapidas una de japoneses contra americanos

* Protected cruisers now better simulated.
* Game will pause on new report if "Pause on sightings" is selected.
* Game pauses if friendly ships are avoiding submarine torpedoes if "Pause on sub sighting" is selected.
* Improved ship movements on very fast and ultra fast game speeds.
* Added ship pictures.
* Tweaked submarines to make attacks slightly more frequent.
* Unknown ships in firing messages has been fixed.
* Damaged ships can now be detached and ordered home manually.
* Made it more difficult to identify the ship class of enemy ships at night and in bad visibility.
* AI better at supporting friendly forces in combat on the operational level.
* Tweaked submarine losses from varius causes to generally increase submarine attrition.
* Adjusted station keeping for screening divisions.
* Added "Paused" text when game is paused.
* Divisions and ships now run a risk of losing contact with their formation at night or in fog if playing on rear admirals or admirals level. The risk is larger for divisions on screen, scout or searchline.
* The game can now be run on "Fast" during combat situations. Note however that simulation realism may suffer slightly, especially concerning torpedo hits.
* British preadreadnought battleships will now use "box" formation wen cruising, just as BBs will.
* Addded autosave function.
* Weather value will not go out of range;
* Added quick button for cruise speed (16 knots).
* Various scenario upgrades
Poquito a poquito el juego se completa, ahora tras sacar la campaña toca guerra ruso japonesa (mola) y luego ya dijeron que tiraban para la 2ªGM esa gran desconocida

PD: otro tema es que haran o no con el tema multiplayer... yo quisiera ver TCP/IP para el que quiera y pueda quedar a una hora a jugar pero un WEGO por turnos de 5-10-15 minutos no estaria mal aunque supondria ponteciar mucho la IA tactica.
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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
Bueno, sacaron el parche 1.51 para solventar ciertos bugs del 1.50, ademas la expansion de las campañas esta a punto de salir pero sale por $19.99 y no han dicho aun nada sobre la campaña del Adriatico que estaba pendiente... en fin.
EDITO, sale el fin de semana
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Re: NWS: STEAM & IRON - Simulador de campañas navales WWI
Ostras, si parece que han tomado nota de mi sugerencia de añadir una historia operativa de los barcos... mola
La verdad no se que problemas habran tenido con la campaña... llevan un par de meses retrasando un monto el tema... espero que no les pase lo mismo con el RJW que en teoria tendria que salir para verano.
EDITO: ya esta disponible

La verdad no se que problemas habran tenido con la campaña... llevan un par de meses retrasando un monto el tema... espero que no les pase lo mismo con el RJW que en teoria tendria que salir para verano.
EDITO: ya esta disponible

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