To help you understand what impacts the performance, we can provide the following advice:
-Armor blocks are cheap on performance. Other block types are a bit more expensive, especially blocks that have some sort of functionality and require electricity. In other words, a simple mother ship made of armor only is better for performance than the same mother ship with hundreds of reactors, thrusters, doors and other objects.
-Interior lights are better than reflector lights (they don’t cast shadows).
-Reflector lights are expensive on performance and should be used moderately.
-Blocks that are “under development” (they look like scaffolding) – are less performance friendly than fully constructed blocks (they have more polygons and the game can’t do visibility optimizations).
-Crashes, penetrations and deformations – the performance will depend on the type of objects colliding. Armors do well but other blocks are more expensive. The shape of the object and its interior impacts performance as well (e.g. a group of small ships parked inside a mother ship that crashed to an asteroid will require some heavy computations).
Think about it this way: when two objects collide, they usually collide at multiple collision points. More collision points mean more computations.
-Don’t build mother ships and stations using small blocks. That would be inefficient. Use small blocks for small ships, and large blocks for mother ships and space stations.
-A static, immovable grid requires a lot less computation that a dynamic space ship grid.
"In every time, in every place, the deeds of men remain the same..." Legend of Galactic Heroes
Coña, pos que queréis que os diga... Me meto una currá como esa, y me viene el pajarraco de la nave roja y me hace ese destrozo y lo muelo a palos...
Esto lo entiende hasta un niño... Rápido, que me traigan un niño!!! (genial Grouxo)
La principal causa de divorcio, es el matrimonio (a ver quién discute eso)
tizon escribió:Coña, pos que queréis que os diga... Me meto una currá como esa, y me viene el pajarraco de la nave roja y me hace ese destrozo y lo muelo a palos...
joer me ha dao la risa tonta con el comentario sumado a ver al pobre tipo rojo en el 1:47 quieto, con cara de "otra vez????me cago en la reputa de oros!!" ajajajaajaja
Vale que actualmente haya doctores en ingeniería aeronáutica haciendo de mecánicos espaciales, pero en un juego futurista no sé qué deciros, se supone que no se necesitará esa titulación para reparar chismes espaciales.
Yo le hubiera llamado Space Welders o Space Repairs
Schwarz escribió:Vale que actualmente haya doctores en ingeniería aeronáutica haciendo de mecánicos espaciales, pero en un juego futurista no sé qué deciros, se supone que no se necesitará esa titulación para reparar chismes espaciales.
Yo le hubiera llamado Space Welders o Space Repairs
En el despiadado futuro de finales de siglo la cultura española de "todos con titulo" se ha extendido por el espacio, lo que ha obligado a que todos las profesiones cambien, de ahora en adelante, obrero es igual a ingeniero, conserje a físico y masajista a medico.
A mi el Space no me termina de enganchar por que para eso de las naves espaciales soy un poco tollo. Pero como sean igual de formales que para este que como para el Space Enginner lo compro fijo, sacan uno o dos parches semanales. Yo es que con las espadas y esas cosas me manejo mejor, cosas de la edad
¡¡¡Cuanto echamos de menos el esplendor de Al-Andalus!!!