SG: Shock Force is going to be extremely realistic. We're using real-world data exclusively, tracking each shell, its type, ballistic flight path, armor penetration capabilities, weather effects, targeting effects using various sighting systems, tracking systems damage on each unit individually, and so forth. For small arms, each bullet is tracked, including physics effects such as ricochets off of walls and penetration capabilities. We have a simple but sound physics engine in place to simulate partial and full destruction of buildings and pretty much all other terrain features. Shell impacts leave craters, walls can be blow out, and so forth. I could go on and on. In summary, Combat Mission has set the standard for realistic wargames, and Shock Force is going to live up to this and perhaps raise the bar even higher.
Que a grandes ragos viene a decir que el juego sera extremadamente realista. Estan usando datos del mundo real, cada disparo es controlado, su tipo, su trayectoria de vuelo, capacidad de penetracion en blindaje, efectos del tiempo, varios sistemas de vision, etc. Para las armas cortas cada bala es controlada, incluyendo efectos fisicos, rebotes en paredes y su penetracion!! Tienen us sistema de simulacion de destruccion parcial y total de edificios. Los obuses dejan crateres, las paredes pueden ser voladas, etc.
Lo de las armas cortas es sencillamente increible, estamos hablando de que cada soldado es modelado independientemente y que sus disparos son todos modelados de forma individual! Vamos, casi como un shooter pero aqui tenemos a cientos de soldados luchando a la vez!


Por cierto, que dice al principio que el juego saldra "later this year" , lo que yo entiendo como para finales de este año...
