NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

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nadia911
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por nadia911 »

Por nada, gracias a Maulet por mantenernos con las noticias al día :Ok:
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nmoral
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por nmoral »

Maulet escribió:ya en steam, early access.
supongo que aún no han mandado las keys de steam a los que los compraron en desura no?
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Maulet
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por Maulet »

nmoral escribió:
Maulet escribió:ya en steam, early access.
supongo que aún no han mandado las keys de steam a los que los compraron en desura no?
no lo sé, no lo compré en desura.
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nadia911
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por nadia911 »

Ni yo...
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por Nukle »

nadia911 escribió:Por nada, gracias a Maulet por mantenernos con las noticias al día :Ok:
Y a Maulet, claro. El asunto es que por virtud de la tablet me equivoqué de hilo al poner el mensaje, era para el hilo del Starbound. Aunque evidentemente a este también lo sigo de cerca :D
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nmoral
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por nmoral »

Pues me respondo yo :P , sí, ya dan los códigos de steam a los que los compraron en Desura (o en cualquier otro sitio)
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Maulet
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por Maulet »

nmoral escribió:Pues me respondo yo :P , sí, ya dan los códigos de steam a los que los compraron en Desura (o en cualquier otro sitio)

sí que daban los códigos si lo comprabas en desura por ejemplo sí que lo dijeron, lo que pensaba que preguntabas era si ya los habían repartido ya, y eso era a lo que contesté que no lo sabía :wink:
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nadia911
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por nadia911 »

Nuevo Update listo para descarga, muchísimas nuevas características, ya se está terminad y se nota, gran juego

So what exactly is in this new test build? A lot, actually. It's been over a month since the last update, and I hadn't realized how much stuff has accumulated. Here's a list:

Added DMC Guard faction to game. Guards patrol around DMC sprawl, slightly favorable to player, and attack any hostiles and monsters. Carry special equipment.
Added armor to the game. New armor items added, and old clothing items now have armor values.
Added new clothing types and a firearm to game.
Added non-hostile NPCs to game. Some NPCs will ignore player, and even fight against common foes.
Added factions and reputations to game. Creatures will remember good and bad experiences with other creatures, and will share this info with any allies they meet.
Added ability to talk with wandering NPCs. Each has default greetings, and some have multiple conversations.
Added ability to offer ceasefire to enemy at the penalty of one extra move. Can also accept enemy ceasefire.
Added ability to right-click a creature in the same hex to re-engage after talks/ceasefire exits battle.
Added crippling effects to arms and legs for severe cut damage.
Added item damage when wound slots hit.
Added Project Zomboid button to title screen.
Added code to remove temporary battle conditions when exiting battle (recovering, stun, distracted, vulnerable, suppressed).
Added code to prevent random creature spawns above global population cap.
Added code to prevent too many creatures of the same faction from randomly spawning in a small area.
Added code to limit melonheads calling reinforcements.
Added new battle move for drawing attention to self when hidden (to help target that doesn't see you).
Added code to make AI follow leader's example with passive vs. active moves in battle.
Added ability to ditch vehicle in combat.
Changed NPC names to be "Stranger" unless they attack or talk to player.
Changed creature names to show "Leader" if that creature is followed by others nearby.
Changed creature sprites on map to show what they are wearing and holding.
Changed raiders and bandits to Bad Muthas and Blue Frogs gangs, to better match lore.
Changed the attack and injury system mechanics for better consistency.
Changed opening cryo encounter to remain in same hex when climbing out the window after dealing with dogman.
Changed "water (any)" ingredient to require the "water" property, removing some liquids as potential ingredients.
Changed main map button to have TAB as hotkey, rather than Q (since Q toggles Items screen).
Changed wearable items to prefer slotting first, then carrying in hands.
Changed melonheads so they are unable to equip helmets/headwear.
Changed workboot and jeans art to be smoother, more consistent with other clothes.
Changed noise traps to be worth $1.50 so they are not auto-picked as ingredients before pill bottles.
Changed encounter question item image to match style of other items.
Changed campsites to automatically slot even if cursor in drag mode (to prevent new user confusion).
Changed scavenging locked storage shed to have lock bypass encounter to gain entrance.
Changed creatures to have more variety in starting skills and traits.
Fixed a bug that caused item-swapping to allow item overlap in containers.
Fixed a bug that allowed a stack to be swapped into a slot which caused the stack to disappear. (E.g. swapping bandages in wounds)
Fixed a bug that caused too many creatures to spawn in random spawns.
Fixed a null pointer bug in AI looting code (null scentowner).
Fixed all "small or medium" ingredients to not allow "very large" items.
Fixed noise trap recipe to avoid recursive crafting.
Fixed a bug that caused blunt damage to not be reported on arms and legs.
Fixed a bug that caused cut wounds to be preferred over blunt wounds if weapon did both types of damage.
Fixed a bug that caused getting up and advancing in combat to trigger passive moves from allies when inappropriate.
Fixed a bug that caused AI to treat unconscious teammates as non-faction allies.
Fixed a bug that caused cut damage to ignore bleeding and infection effects.
Fixed a bug that caused AI to choose attack modes with no ammo.
Fixed a bug that caused current camp to disappear from inventory when using hide.
Fixed a bug that caused AI to carry items that they could equip instead.
Fixed a bug that allowed stacking items in slots other than holding hand slots.
Fixed a bug that allowed stacking object onto itself, causing infinite loop.
Fixed a bug that sometimes caused items to slot into hands when already carrying something, causing a null pointer.
Fixed animal AI so it doesn't wield arrows stuck in wounds.
Fixed a bug in getwoundlocation that returns null if damage is 0 or less.
Fixed a bug that prevented some reverse recipes from producing original components if they degraded.
Fixed sprite alignment of creatures in hexes when more than one present, so player is always in middle.
Fixed a bug that caused AI to double-count self as ally when calculating map movement.
Fixed a bug that prevented weapon from discharging on successful ranged burst.
Fixed a bug that prevented using NV goggles in locked storage shed scavenging.
Fixed bug that allowed water tester to be used if no charges inside.
Fixed inconsistent pricing on RF1:D software.
Fixed Isotope Mine cistern encounter to accept all types of iSlabs and smartphones.
Fixed a bug that caused camp items to get bugged/stuck when loading a game in a hex with non-default camp set.
Fixed a bug that caused hex-based encounters to interrupt current encounter when loading a save game inside an encounter.
Fixed Merga Wraith perishing of food/water/heat deficiency.
Fixed a bug that caused player to get stuck in Radiation Bob encounter if they bought the RTG.
Fixed a bug that forced player to buy RTG or get stuck if no items were able to be traded.
Fixed a bug that caused Hatter not to take iSlabs that player offers.
Fixed a bug that caused Zom Zom's not to take admission fees that player offers.
Fixed typos in Hatter encounter, AI navigation text.
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por Rubeus »

Gracias, nadia911 :Ok:

Una pregunta: este nuevo update, ¿es versión número 0.983b o es 0.982b?

Es que creo que hay un error porque en la página de descarga de Blue Bottle Games dice que es la 0.983b, pero al ejecutar el juego dice que es la versión 0.982b de diciembre de 2013... :sad:
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por Nihil »

Yo empecé a jugar el otro día sólo he podido echar dos o tres partidas pero de lo que he muerto las tres veces es de deshidratación y es que no encuentro agua, de vez en cuanto una de esas gotitas que te sirven para llenar una botella, para un trago vaya, pero muy de vez en cuando, algunas veces me acerco a hexes que parece que tengan dibujado una lago o algún tipo de fuente de agua pero nada, como máximo la puta gota esa.

Algo que se me esté escapando o la cosa es así? eso es lo máximo que voy a ir encontrando habitualmente?
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por Haplo_Patryn »

¿Seguro que es de deshidratación y no de beber agua en mal estado? Debes mirar de filtrar el agua para que sea bebible.
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por nadia911 »

Rubeus escribió:Gracias, nadia911 :Ok:

Una pregunta: este nuevo update, ¿es versión número 0.983b o es 0.982b?

Es que creo que hay un error porque en la página de descarga de Blue Bottle Games dice que es la 0.983b, pero al ejecutar el juego dice que es la versión 0.982b de diciembre de 2013... :sad:
Al ejecutar el juego en la ventana de presentación me sale la versión 0.983b del 02/04/2014 fijate de descargar del link que pone más abajo y no del cuadrado grande, ya que esa es la última versión estable y la 0.983 está en fase de testeo aún

Para obtener agua en los hexágonos que tienen dibujado el lago debes hacer crafting, poniendo el lago y apretando la tecla craft, así te saldrán muchas gotas, pero cuidado que puede estar contaminada y darte, por ejemplo, cólera
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por Rubeus »

nadia911 escribió:
Rubeus escribió:Gracias, nadia911 :Ok:

Una pregunta: este nuevo update, ¿es versión número 0.983b o es 0.982b?

Es que creo que hay un error porque en la página de descarga de Blue Bottle Games dice que es la 0.983b, pero al ejecutar el juego dice que es la versión 0.982b de diciembre de 2013... :sad:
Al ejecutar el juego en la ventana de presentación me sale la versión 0.983b del 02/04/2014 fijate de descargar del link que pone más abajo y no del cuadrado grande, ya que esa es la última versión estable y la 0.983 está en fase de testeo aún...
¡Exacto! Era eso: le di al cuadrado grande y es el link que está más abajo... ¡Gracias, crack! :Ok:
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por nadia911 »

Por nada Rubeus, disfrutalo, yo me la estoy pasando muy bien con el juego, lo han hecho más difícil y desafiante :Ok:
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Re: NEO Scavenger: Post-Apocaliptic Survival RPG

Mensaje por nmoral »

Nada, solo vengo a denunciar el complot que hay contra mi....me dejan sobrevivir y malvivir en el edificio de crioestasis y cuando ya consigo recursos para ir moviéndome, Zasca!! algún cabrón me mata antes de empezar viaje. Creo que me observan, me dejan coger alimentos, hacerme un arco con sus flechitas, vestirme y hacerme con saco de dormir.... y entonces entre risitas salen los hijos de puta de su arbusto y me liquidan... :cry:

Ya puedo borrar mis huellas, estar escondido...que me huelen...
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