campaña desert storm

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Anibal Barca
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campaña desert storm

Mensaje por Anibal Barca »

me gustaria crear una campaña sobre la operacion tormenta del desierto,en esta guerra se usaron mas elementos blindados que en ninguna otra batalla desde kurks.
pero claro por ejemplo los iraquies tenian el t-72 encuadrados principalmente en las divisiones de la guardia republicana y en solo una division selecta del ejercito regular que era la 3 division acorazada saladino,esta division fue desplegada en las afueras de la capital kuwaiti y controlando puntos clave como el aeropuerto internacional de kuwait y se enfrento a los marina y su brigada tiger compuesta por abrams prestados en aquel tiempo por el ejercito regular americano.
no me quiero enrollar con historia militar y como digo los iraquies tenian t-72 pero sin el blindaje añadido ERA que aparece en el juego y pintados de color arena,he podido observar que los t-72 que usa un escenario creado por un usuario del juego de chechenia tiene los t-72 al modo iraqui sin el blindaje era pero pintados para chechenia sin el color arena.
pues bien como puedo diseñar yo unidades nuevas por ejemplo hacer t-72 sin el blindaje ERA y pintados color arena?.
o crear nuevos vehiculos que el ejercito iraqui usaba?
mi lista de euipamiento iraqui seria:
tanques:
T-72m1; T-55 ; T-62 ; T-69 (chino)
vehiculos blindados:
BRDM-2; BRDM-2 sagger(antitanque); EE-9 cascabel; EE-11 urutu; EE-3 jaraca; BMP-1(BMP-2 tenian pocas unidades y se quedaron en bagdad de reserva con dos divisiones de la guardia republicana creadas nuevas la mustafa y nidala que despues de la guerra fueron disueltas y reorganizadas para dar equipamiento a los restos de la hammurabi y medina que tuvieron fuertes perdidas en tormenta del desierto)
sigo con los vehiculos y perdon por enrollarme tanto; MTLB; YW-531(chino); BTR-50 y BTR-60.
ni que decir tiene que iraq poseia mas clases de vehiculos como el frances panhard-m3 o el checo OT-62 pero he puesto los que tenia en mayor numero y mas operativos los otros habia pocos y poco operativos y faltos de piezas de recambios.
tengo pensado modificar y crear uniformes nuevos para las fuerzas regulares,tropas mecanizadas infanteria,guardia republicana etc. y por supuesto el otro bando igual como crear a los ingleses o franceses,como los challengers,warriors etc.
si alguien sabe como diseñar vehiculos y unidades de infanteria y demas le estaria muy agradecido que me explicara como hacer esto,gracias.
Anibal Barca
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Re: campaña desert storm

Mensaje por Anibal Barca »

sobre la operacion tormenta del desierto modestia aparte se bastante y os puedo documentar de ella sin mirar ningun libro durante horas,mi fallo esta en que no se diseñar ni modificar porque en lo demas voy sobrao :mrgreen: ,se todos los sistemas de armas que se usaron por ambos bandos,el numero en que se usaron,en que unidades estaban encuadradas,donde se desplegaron cada division,regimiento o brigada geograficamente,la motivacion,entrenamiento y moral de cada tropa ya sea guardia republicana,divisiones iraquies de primera linea,tropas acorazadas iraquies,fuerzas aliadas,si supiera modear creo que me saldria una muy buena campaña y muy realista en todos los aspectos.
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Iosef
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Re: campaña desert storm

Mensaje por Iosef »

Ufff, menuda te espera amigo.

No vas a encontrar todos eso vehículos, vas a tener que hacer sustituciones. Los vehículos presentes en el juego son:

US Vehicles
M114 HMMWV
M1114 HMMVW (with M240 MG)
M1114 HMMVW (with M2 HMG)
M707 Knight

M1126 Stryker ICV (Infantry Carrier Vehicle) w/ M2 HMG
M1126 Stryker ICV (Infantry Carrier Vehicle) w/ Mk-19 GL
M1127 Stryker RV (Reconnaissance Vehicle) w/ M2 HMG

M1127 Stryker RV (Reconnaissance Vehicle) w/ Mk-19 GL

M1128 Stryker MGS (Mobile Gun System)

M1130 Stryker CV (Commander's Vehicle)

M1131 Stryker FSV (Fire Support Vehicle)

M1132 Stryker ESV (Engineer Support Vehicle)

M1134 Stryker ATGM (Anti Tank Guided Missile)

M2A3 Bradley Infantry Fighting Vehicle (IFV)

M3A3 Bradley Cavalry Fighting Vehicle (CFV)

M7A3 Bradley BFIST

M1A1HC Abrams (Heavy Common)

M1A1SA Abrams (Situational Awareness upgrade)
M1A2 Abrams

M1A2 SEP Abrams (Systems Enhancement Package)


Syrian Vehicles
UAZ-42

T-54B

T-55 (1970)
T-55 (1974)

T-55MV

T-62 (1972)
T-62 (1975)

T-62M

T-62MV

T-72M (early)

T-72M
T-72M1

T-72M1V

T-72M1V (2001)
T-72M1V TURMS-T
BMP-1
BMP-1K
BMP-1P
BMP-1PK
BMP-2

BMP-2K
BRDM-2
BRDM-2 (ATGM)
BRDM-2U
BTR-60PB
BTR-60PBK


Esos son los modelos, como ves hay T-72s sin ERA. Lo que has visto en un escenario creado es un mod gráfico, hay varios para Chechenia y para tropas OTAN. Busca en CMMOds

No se modifican los vehículos exactamente. Se modifica su aspecto visual "repintando" los bmps que viene en una carpeta del juego. Pero no hay posibilidad de cambiar las características de los vehículos.

Suerte en la empresa, el editor del CMSF es muy completo, pero también complejo. Y recuerda que el CMSF es un juego táctico, sus campañas son a corta escala, no es apto representaciones estratégicas, excepto si haces una recreación a mucho menor escala.
Anibal Barca
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Re: campaña desert storm

Mensaje por Anibal Barca »

muchas gracias amigo,entonces como puedo acceder a esos vehiculos desde el editor y como puedo repintarlos?.
me conformare con los vehiculos ya existentes pero el ejercito iraqui usaba el t-69 y vehiculos brasileños y chinos tambien en gran cantidad ademas de algunos checos y franceses y por supuesto sovieticos.
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Iosef
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Re: campaña desert storm

Mensaje por Iosef »

Para repintarlos creo que tienes que acceder a la carpeta Mod tools del juego. En el CM normal accedias a la carpeta bmps y tenias las "piezas" de cada vehículo que las modificabas con el photoshop o similar para cambiar el aspecto del vehículo. Este es el txt que hay en ella:

INTRODUCTION

Two programs are provided for modding Combat Mission: Shock Force sound and graphic files - RezExplode and RezPack. Both programs work with ".brz" files, which are "packed" data files containing the individual sounds and graphics used by Combat Mission. For simplicity we'll refer to the contents of a ".brz" file - the sounds and graphics - as "resources". These contents are not normally visible, but can be extracted using RezExplode.

RezExplode takes a ".brz" file and "explodes" it into its individual resources (like ".wav" files for sounds and ".bmp" for graphics). These individual resources can then be edited or replaced by you.

RezPack takes the resources that you have modded, and "packs" them back into a single ".brz" file. This is not only convenient, but allows users to (de)activate a "mod pack" easily by moving a single ".brz" file into or out of the CMSF "Data" folder.

In the main Combat Mission Shock Force folder is a folder called "Data". Here is where all the sounds and graphics for the game are stored. You'll see files with names like "Version 100.brz", "Version 101.brz" and possibly others. To mod CMSF, you'll use RezExplode to access the contents (resources) of the ".brz" files that ship with the game (like "Version 100.brz"), then edit the ones you want, and then use RezPack to recombine your modded versions of the sounds and graphics into a new ".brz" file that you will name.



LOADING ORDER

When Combat Mission starts up, it loads all the .brz files it finds in the Data folder. However, it's possible that a given sound or graphic (say, "tank texture.bmp") might be contained in more than one .brz file, and the two files might be different despite having the same name.

Combat Mission has a method to ensure that the "latest" version of a sound or graphic is always the one used by the game: the .brz file name that is LATER in alphabetical and numerical order is given priority. For example, if "tank texture.jpg" is contained in both "A.brz" and "B.brz", the version contained in "B.brz" will be used, and the one inside "A.brz" will be ignored. Similarly, "Version 101.brz" takes priority over "Version 100.brz" because it comes later numerically.

As you explode the .brz files that come with the game, you'll notice some duplicates of various texture graphics and such. The alphanumeric loading order allows later-version .brz files to take priority over the earlier ones. This is important because you want to make sure that your mods get priority over the sounds and graphics that ship with the game. See below for details.



REZEXPLODE

To access the contents of a .brz file, COPY it into the "input" folder inside the RezExplode folder. Now run RezExplode by double-clicking it.

There is no user interface. Just wait a few moments until an "exploded" folder appears. This process can take a few minutes for large .brz files, just be patient. While the program is working, you may see a folder named "--in progress--" appear briefly. Just leave that alone as it will be removed once the utility is done extracting the resource files. Once the utility completes and the "exploded" folder appears, the files inside the "exploded" folder are the ones you'll want to consider modding, and later repacking using RezPack.

Note: You can copy more than a single .brz file into your RezExplode input folder before running RezExplode. RezExplode will "explode" all of them together.

Once RezExplode has finished, you will find the game sounds files located in the "sound" folder while modifiable graphics are located in the "bmp" folder. There is no file map currently available for the sound and graphics files but most are logically named and should not be hard to figure out.

Note: When you run RezExplode, any older files already located in the "exploded" directory will be deleted and replaced ONLY with the new files from the brz file(s) currently in the input directory.


REZPACK

When you've finished modding the sounds or graphics you want, you can package them back up as a new .brz file.

Copy your modded files into the "input" folder inside the RezPack folder. It's OK to copy nested folders here - RezPack will dig down into the folder hierarchy to find all your modded files.

Run RezPack. There is no user interface. Wait a few moments until a "packed.brz" file appears. You should rename this file as you wish. It is ready to be moved into Combat Mission's "Data" folder (see section below for details).

RezPack also creates a file called "log.txt" or "log error.txt". Inside this file you'll see some useful information. If the file is called "log error.txt" it means that you accidentally packed two or more resource files with the same name (inside different nested folders) and the log file will list these "conflicts" at the top of the file. You will likely want to remove all but one of the conflicting files and run RezPack again. Also contained in the log.txt file is a list of all the resource files you packed, and the nested folder hierarchy (if any) they came from.



MODS IN ACTION


Pásate tambien por el foro de battlefront y consulta el tema o mira a ver si en el manual viene algo
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